Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramı kapsamında havacılık ve havayolları pazarlama çevresini değerlendirir.
|
2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde havacılık sektörünü değerlendirir.
|
3) Havacılık sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
4) Havacılık sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
5) Havacılık sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
|
6) Havacılık sektöründe pazarlama iletişimi faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
|
7) Havacılık sektöründe pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Havacılık sektöründe pazar bölümlendirme çalışmaları yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel Pazarlama Kavramları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
3) |
Pazarlama araştırma süreci, pazarlama araştırma yöntemleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırma, pazarlama bilgi sistemi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
4) |
Pazar bölümlendirme, Pazar hedefleme, Pazar konumlandırma, hava yolcuları pazarı |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
5) |
Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreci |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
6) |
Havayolları ve Pazarlama Stratejileri, Porter'ın 'Beş Güç' Modeli ve Stratejik Aileler |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
7) |
Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
10) |
Havayolu Pazarlamasında Ürün Analizi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
11) |
Havayollarında Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
12) |
Ürünün Dağıtımı |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
13) |
Havayolu Pazarlamasında Marka Yönetimi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
14) |
İlişkisel Pazarlama |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
15) |
Havayollarında satış, Reklam ve Tutundurma Unsurları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Stephen Shaw, Airline Marketing and Management, Oxfordshire, Routhledge, 2016
|
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
Cam, A. C., Havayolu pazarlamasına giriş/ Pegem Akademi, 2019
Grumbridge, J. J. , Marketing management in air transport, London : Routledge, 2015.
Kotler, P., Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Prentence Hall, 2010
Shaw, Stephen, Airline Marketing and Management, AshGate E- Book, 6th Edition, 2007
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
|
1) |
Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
1) |
İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
|
1) |
Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
2) |
İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
|
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
3) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|