Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere ekonominin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmektir. Öğrencilerin ekonominin aktörlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini, kıtlık ve kaynakları etkili şekilde dağıtılması konularını kavraması amaçlanır. Bu ders öğrencilerin arz ve talep, tüketici davranışları, firma davranışları, üretim ve maliyetleri, piyasalar konusunda bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Ekonominin ilkeleri, kıtlık, Kaynak Dağılımı, Tercih ve üretim olanakları eğrisi, talep, arz ve piyasa dengesi, talep ve arz esneklikleri, devlet politikaları, tüketici davranışları ve dengesi, üretim maliyetleri, üretim fonksiyonu ve ölçek ekonomileri, tam rekabetçi piyasa, tekel, monopolcü rekabet ve oligopol piyasalar ve firma dengeleri |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekonominin temel sorunlarını ve kavramları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mikroekonomik değişkenler arası neden sonuç ilişkilerini inceler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Piyasa, arz ve talep kavramlarını tanımlar ve piyasa dengesindeki değişimleri analiz eder.
|
2) Mikro ekonomik değişkenlerin fonksiyonel ilişkilerini ve grafiklerini açıklayabilir.
|
3) Piyasa yapılarını bilir ve karşılaştırabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekonominin kapsamı ve metodu |
ders kitabı
|
|
2) |
Ekonominin ilkeleri, kıtlık, Kaynak Dağılımı, Tercih ve üretim olanakları eğrisi |
ders kitabı
|
|
3) |
Talep eğrisi, Talebi etkileyen faktörler, Talep Eğrisinde kaymalar |
ders kitabı
|
|
4) |
Arz eğrisi, Arzı etkileyen faktörler, Arz Eğrisinde kaymalar |
ders kitabı
|
|
5) |
Piyasa Dengesi |
ders kitabı
|
|
6) |
Arz ve Talep Esneklikleri |
ders kitabı
|
|
7) |
Arz, Talep ve Devlet politikaları |
ders kitabı
|
|
8) |
Tüketici davranışı ve tüketici dengesi |
ders kitabı
|
|
9) |
Üretim maliyetleri, Azalan Marjinal Ürün |
ders kitabı
|
|
10) |
Üretim Fonksiyonu, Uzun ve Kısa Dönem Maliyetler, Ölçek Ekonomileri |
ders kitabı
|
|
11) |
Tam Rekabetçi Piyasa ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
12) |
Tekel Piyasası ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
13) |
Monopolcü Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
14) |
Oligopol Piyasalar ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
5 |
|
1.1 İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
5 |
|
1.2 İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
5 |
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
4 |
|
2.1 Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
4 |
|
|
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
4 |
|
3.1 Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
4 |
|
3.2 Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
2 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
3 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |