DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60731METOZ-MIM0114 | Mimari Tasarım II | 2 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. HİKMET TANSEL BİLGİN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin birinci yılda keşfettiği kavramları geliştirmelerine ve bu kavramları yapıların, iç mekânların ve çevrelerin tasarımına aktarabilmelerine yardım etmeyi amaçlar. Öğrencilerin mimari tasarımın çok boyutlu doğasını kavramaları beklenir. |
Dersin İçeriği: | Mimari tasarım elemanlarının tanımlanması; bir projenin biçimsel, işlevsel ve yapısal açıdan mekânsal ve çevresel faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanması. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kullanıcı ihtiyaçları, mekânsal/fonksiyonel örüntüler, uygun ölçek ve ölçüler konularını bilir. |
||
2) Geleneksel ve geleneksel olmayan yapı teknolojileri, arkitektonik elemanlar ve malzemeler konularını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mimari konsept kurgular ve değerlendirir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Eleştirel yaratıcı düşünme yetisine sahiptir. |
||
2) Mimari tasarım sürecinde etkili olan estetik değerlerle ilgili değerlendirme yapar. |
||
3) Geleneksel ve dijital tasarım ve sunum araçlarını mimari tasarım sürecinde kullanır. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Proje konusu ve arazisi duyurusu; ön tartışmalar | Proje tanımı kağıdı | |
2) | Proje arazisi gezisi ve yerinde gözlem; Bilgi toplama | Yazılı ve görsel bilgi toplama araçları | |
3) | Proje konusuyla ilgili bilgi toplama ve tartışma; İhtiyaç programının belirlenmesi | - | |
4) | Proje arazisi analiz ve değerlendirme çalışmalarının teslimi ve sunumu | Arazi analiz paftaları ve proje ön raporu | |
5) | Ön eskizler; kavramlar ve kavramların görselleştirilmesi üzerine tartışmalar | Tasarım eskizleri | |
6) | Tasarım alternatiflerinin üretilmesi; geliştirmek üzere bir alternatifin seçilmesi | Tasarım paftaları | |
7) | Belirlenen tasarım alternatifi üzerine çalışmalar | Tasarım eskizleri ve maket | |
8) | Belirlenen tasarım alternatifine dair vaziyet planı teslimi ve birinci ara dönem jürisi | Tasarım eskizleri ve maket | |
9) | Tasarım geliştirme çalışmaları ve kritikler | Tasarım eskizleri ve maket | |
10) | Tasarım geliştirme çalışmaları ve kritikler | Tasarım eskizleri ve maket | |
11) | Tasarım geliştirme çalışmaları ve kritikler | Tasarım eskizleri ve maket | |
12) | Vaziyet planı, planlar, kesitler ve görünüşlerin ödev sunumu | Tasarım eskizleri ve maket | |
13) | Tasarım geliştirme çalışmaları ve kritikler; Mimari sunum teknikleri üzerine seminer ve tartışmalar | Tasarım eskizleri ve maket | |
14) | Final projesi teslimi: final jürisi ve dönem değerlendirmesi | Proje paftaları ve maket |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996. Tutt, P. and D. Adler, eds., New Metric Handbook, Butterworth Architecture, London and others, 1988. Zell, Mo. Chapter 5: Subjective Representation: Perspective & Chapter 6: Dynamic Rendering Strategies, In The Architectural Drawing Course: Understand the Principles and Master the Practices, Thames and Hudson, UK, 2009. Ching, F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, New York, 2003. Ching, F.D.K., A Visual Dictionary of Architecture, John Wiley & Sons, New York, 1995. Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, YEM, 2002. Öke, A., A Short Thesaurus and Vocabulary of Architectural Terms for Design Studio, Literatur, 2005. Porter, T., Archispeak: An Illustrated Guide to Architectural Terms, Spon Press, London, New York, 2006. Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, Chapman & Hall, London, 1959. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. | |
2) | Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
3) | Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. | |
4) | Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. | |
6) | Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | 2 |
7) | Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. | 3 |
8) | Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. | 2 |
9) | Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. | 2 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Gösterim | |
Proje Hazırlama | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Stüdyo Uygulamaları |
Sunum | |
Ödev Değerlendirme | |
Jüri Değerlendirmesi |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 15.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 6 | 78 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 190 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 15 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 205 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 8 |