Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital çizim ve sunum yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İlgili yazılım programlarını kullanır.
|
2) Karmaşık araçlar kullanarak kavramsal ve sunuma yönelik çizimler ve modeller geliştirir.
|
3) Tasarım fikirlerini dijital çizimler aracılığıyla ifade eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgisayarı bir tasarım aracı olarak kullanabilmenin temel ilkelerini kavrar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş/Tanışma
Bilgi ve iletişim teknolojileri |
-
|
|
2) |
Bilgisayar destekli çizim ve sunum teknikleri
Uygulama: 2 Boyutlu çizim (AUTOCAD Vb. programlar)
|
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
3) |
Bilgisayar destekli çizim ve sunum teknikleri
Uygulama: 2 Boyutlu çizim |
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
4) |
Bilgisayar destekli çizim ve sunum teknikleri
Uygulama: 2 Boyutlu çizim |
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
5) |
Bilgisayar destekli çizim ve sunum teknikleri
Uygulama: 2 Boyutlu çizim |
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
6) |
Üç boyutlu modelleme ve sunum tekniklerine
Uygulama: 2-3 boyutlu çizim
|
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
7) |
Modelleme
Uygulama: 2- 3 boyutlu modelleme
Ara dönem ödev önerileri
|
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
8) |
Ara Sınav |
-
|
|
9) |
Modelleme
Uygulama: 3 boyutlu modelleme (skecth up vb. programlar) |
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
10) |
Modelleme
Uygulama: 3 boyutlu modelleme
|
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
11) |
Mimari görselleştirme ve sunum yöntemleri (photoshop vb. programlar)
Uygulama: Kaplama, Aydınlatma, Kamera
|
Kitap, Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
12) |
Mimari Görselleştirme
Uygulama: Kaplama, Aydınlatma, Kamera
|
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
13) |
Mimari Animasyon
Uygulama
Proje önerileri
|
Eğitsel görsel malzeme, Sunum
|
|
14) |
Final Exam |
-
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
1 |
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
4 |
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
2 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
12 |
3 |
36 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
116 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
7 |
7 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
11 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
127 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |