Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
|
2) Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygular.
|
2) Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirir.
|
3) Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri yorumlar, değerlendirir ve analiz eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Coulomb Yasası ve Elektrik Alanları Elektrik yüklerinin özellikleri; Yalıtkanlar ve iletkenler; Coulomb yasası; Elektrik alanı; Sürekli bir yük dağılımının elektrik alanı;Elektrik alan çizgileri; Düzgün bir elektrik alanda yüklü parçacıkların hareketi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi. &
Gauss Yasası Elektrik akısı; Gauss yasası; Gauss yasasının yüklü yalıtkanlara uygulanması; Elektrostatik dengedeki iletkenler
|
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
3) |
Elektriksel Potansiyel Elektriksel potansiyel ve potansiyel farkı; Düzgün bir elektrik alandaki potansiyel farkları; Elektriksel potansiyel ve noktasal yüklerin oluşturduğu potansiyel enerji; Elektriksel potansiyelden elektrik alan elde edilmesi; Sürekli yük dağılımının oluşturduğu elektriksel potansiyel; Yüklü bir iletkenin potansiyeli |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
4) |
Sığa ve Dielektrikler Sığanın tanımı; Sığanın hesaplanması; Kondansatörlerin bağlanması; Yüklü Yüklü kondansatörde depolanan enerji; Dielektrikli kondansatörler |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
5) |
Akım ve Direnç Elektrik akımı; Direnç ve Ohm kanunu; Elektriksel iletkenlik için bir model; Direnç ve sıcaklık; Elektrik enerjisi ve güç |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
6) |
Doğru Akım Devreleri Elektromotor kuvveti; Seri ve paralel bağlı dirençler; Kirchhoff kuralları; RC devreleri; Elektrik Ölçü aletleri |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması. &
Manyetik Alanlar Manyetik alan; Akım taşıyan bir iletkene etkiyen manyetik kuvvet; Düzgün bir manyetik alan içindeki akım halkasına etkiyen tork; Yüklü bir parçacığın düzgün bir manyetik alan içindeki hareketi, Hall olayı |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Faraday Yasası, Elektrik alan, Lenz yasası, Maxwell Denklemleri
|
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
10) |
İndüktans Öz-indüktans; RL devreleri; Manyetik alan içinde enerji; Karşılıklı indüktans; LC devresinde salınımlar |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
11) |
Alternatif Akım Devreleri AA kaynakları ve fazörler; Dirençli AA devresi; İndüktörlü AA devresi; Kondansatörlü AA Devresi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
12) |
Projenin ikinci tesliminin yapılması.
Alternatif Akım Devreleri AA kaynakları ve fazörler; Dirençli AA devresi; İndüktörlü AA devresi; Kondansatörlü AA Devresi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
13) |
RLC seri devresi; AA devresinde güç; Seri RLC devresinde rezonans; Transformatörler ve güç iletimi |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
14) |
Elektromanyetik Dalgalar Maxwell denklemleri; Düzlem elektromanyetik dalgalar; Elektromanyetik dalgaların taşıdığı enerji; Momentum ve radyasyon basıncı; Elektromanyetik dalgaların spektrumu |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Serway-Beichner, Çeviri:Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
Fiziğin Temelleri, David Halliday-Robert Resnick, Çeviri: Cengiz Yalçın, Arkadaş Yayıncılık Fizik, 1.Cilt, Frederick J.Keller, W.Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Çeviri, Literatür Yayıncılık Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın, 2009 Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt 1, 12. Baskı, Pearson Education Yayıncılık, 2009
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini formüle ederek çözmede kullanır |
4 |
2) |
Mühendislik problemlerini anlama, yaklaşım geliştirme ve çözmede bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını tarar ve doğru bilgilere ulaşabilir |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik , bilişim çözüm ve araçlarını kullanır. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda görev ve sorumluluk alır, etkin biçimde çalışır |
1 |
7) |
Yenilikçilik, girişimcilik proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatını geliştiren mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde davranır. |
1 |
10) |
Yabancı dilde -İngilizce ve kendi dilinde etkin iletişim kurar, rapor hazırlayarak sunar. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel, ve toplumsal boyutlarda sağlık, sosyal hayat,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve farkındalık sahibidir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
5 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |