ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60414MEEOZ-BUS0063 Principles of Marketing 2 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BEĞENDİK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; modern yönetimde pazarlama odaklı bir anlayış geliştirmek, “pazarlama konseptinin” temelini vurgulamak, tüketici ihtiyaçları, pazarlama bilgileri, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, satış, reklam ve promosyonlar ile ilgili kavramları entegre etmektir.
Dersin İçeriği: Bu derste; pazarlamamanın güncel tanımı ve yaklaşımları, pazarlama süreci, pazarlama karması - ürün, fiyat, yer ve tutundurma-, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma, sosyal pazarlama ve etik konuları işlenecektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüketici davranışlarını ve örgütsel pazarlar ile endüstriyel alıcıları tanımlayarak müşteri ilişkileri ve pazarlama yoluyla değer yaratabilir.
  2) Pazarlama ortamını analiz eder ve pazarlama ile kurumsal stratejileri birleştirir.
  3) Perakendecilik ve toptancılık konularını tanımlar.
  4) Küresel pazarlara giriş stratejilerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlar ve yürütür.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlamada etik ve sosyal sorumluluğu anlar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Yaratmak Ders Notları
2) İşletme ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Kazanımı, İlişkileri ve Değeri Oluşturmak için Ortaklık Ders Notları
3) Pazarlama Çevresinin İncelenmesi Ders Notları
4) Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Bilgi Yönetimi Ders Notları
5) Tüketici Pazarlamarı ve Satın Alma Davranışları Ders Notları
6) Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı Ders Notları
7) Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma Ders Notları
8) Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Yaratmak Ders Notları
9) Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri Ders Notları
10) Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri Ders Notları
11) Pazarlama Kanalları - Perakendecilik ve Toptancılık Ders Notları
12) Müşteriyle Etkileşim ve Müşteri Değeri İletişimi (Reklam, Halkla İlişkiler, Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama) Ders Notları
13) Küresel Pazarlar Ders Notları
14) Sosyal Sorumluluk ve Etik Ders Notları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Philip Kotler and Gary Armstrong. Principles of Marketing. 17th Edition.
ISBN-13: 978-1292220178
ISBN-10: 1292220171
Diğer Kaynaklar: Pazarlama İlkeleri, Philip Kotler and Gary Armstrong. Principles of Marketing. 17th Edition.
Çeviri Editörü : A. Ercan Gegez

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirebilme 4
2) Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenme ve kullanabilme
3) İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olabilme 3
4) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma 4
5) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme
6) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme 3
7) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirebilme 3
8) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme 4
9) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme 2
10) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme 4
11) Kültürel bilince sahip olabilme ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme 3
12) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibi olabilme 2
13) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Gösterim
Okuma
Proje Hazırlama
Soru Cevap
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 97
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 147
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5