Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; modern yönetimde pazarlama odaklı bir anlayış geliştirmek, “pazarlama konseptinin” temelini vurgulamak, tüketici ihtiyaçları, pazarlama bilgileri, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, satış, reklam ve promosyonlar ile ilgili kavramları entegre etmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste; pazarlamamanın güncel tanımı ve yaklaşımları, pazarlama süreci, pazarlama karması - ürün, fiyat, yer ve tutundurma-, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma, sosyal pazarlama ve etik konuları işlenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici davranışlarını ve örgütsel pazarlar ile endüstriyel alıcıları tanımlayarak müşteri ilişkileri ve pazarlama yoluyla değer yaratabilir.
|
2) Pazarlama ortamını analiz eder ve pazarlama ile kurumsal stratejileri birleştirir.
|
3) Perakendecilik ve toptancılık konularını tanımlar.
|
4) Küresel pazarlara giriş stratejilerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlar ve yürütür.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamada etik ve sosyal sorumluluğu anlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Yaratmak |
Ders Notları
|
|
2) |
İşletme ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Kazanımı, İlişkileri ve Değeri Oluşturmak için Ortaklık |
Ders Notları
|
|
3) |
Pazarlama Çevresinin İncelenmesi |
Ders Notları
|
|
4) |
Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Bilgi Yönetimi |
Ders Notları
|
|
5) |
Tüketici Pazarlamarı ve Satın Alma Davranışları |
Ders Notları
|
|
6) |
Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı |
Ders Notları
|
|
7) |
Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma |
Ders Notları
|
|
8) |
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Yaratmak |
Ders Notları
|
|
9) |
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri |
Ders Notları
|
|
10) |
Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri |
Ders Notları
|
|
11) |
Pazarlama Kanalları - Perakendecilik ve Toptancılık |
Ders Notları
|
|
12) |
Müşteriyle Etkileşim ve Müşteri Değeri İletişimi (Reklam, Halkla İlişkiler, Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama) |
Ders Notları
|
|
13) |
Küresel Pazarlar |
Ders Notları
|
|
14) |
Sosyal Sorumluluk ve Etik |
Ders Notları
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirebilme |
4 |
2) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenme ve kullanabilme |
|
3) |
İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olabilme |
3 |
4) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma |
4 |
5) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme |
|
6) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
3 |
7) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirebilme |
3 |
8) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme |
4 |
9) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
2 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme |
4 |
11) |
Kültürel bilince sahip olabilme ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme |
3 |
12) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibi olabilme |
2 |
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
20 |
40 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
97 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
25 |
25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
147 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |