Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse Giriş: Önceki Temel Kavram ve Tanımların Hatırlanması |
|
|
2) |
Hipotez Test Etme Aşamaları ve Alıştırmalar |
|
|
3) |
Doğru İstatistiksel Testin Seçimi: Özet |
|
|
4) |
Doğru İstatistiksel Testin Seçimi-II |
|
|
5) |
SPSS Programının Tanıtılması: Veri Girişi, Data Okuma |
|
|
6) |
Parametrik Testler: Gruplar Arası Karşılaştırmalara Dayanan İstatiksel Testlerin Gözden Geçirimi |
|
|
7) |
ANOVA ve ANCOVA Modelleri: Varsayımlar, SPSS Uygulamaları ve Raporlama |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Parametrik Korelasyon Analizleri: Varsayınları, SPSS uygulamaları ve Raporlama |
|
|
10) |
Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri: Varsayımları ve SPSS Uygulamaları |
|
|
11) |
Regresyon Analizleri- Varsayımları |
|
|
12) |
Regresyon Analizleri: Uygulamalar ve Raporlama |
|
|
13) |
Non-Parametrik Testler: Varsayımlar ve Uygulamalar |
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Canyüker, E. & Aşan, Z. (2001). Parametrik Olmayan İstatistiksel Teknikler, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları
Hovardaoğlu, S. (1994). Davranış Bilimleri İçin İstatistik, Ankara: Hatiboğlu Yayınları
Elmes, D.G., Kantowitz, B.G. & Roediger, H.L. (1985). Research Methods in Psychology, 2nd. Ed., New York: West Publishing Company
|
Diğer Kaynaklar: |
Gravetter F & Wallnau L. (2011) Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (7th ed.) Wadsworth
Huck, S.W., Cormier, W.H. & Bounds, W.G., Jr. (1974). Reading Statistics and Research, Harper Collins Publishers-New York.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
4 |
4 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
5 |
70 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
116 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
154 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |