Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Serbest El Çizim Tekniği alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgilerini anlatabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
3) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, düşünsel, sanatsal, kültürel, bilimsel ve teknolojik bilgileri hatırlayabilir ve uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sorumluluk bilinci geliştirir ve disiplinler arası ekip çalışması planlar.
|
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, dersin önemi, amaç ve içeriği; derste kullanılan malzemelerin tanıtılması. Eskiz türleri ve kullanım amaçlarının gösterilmesi; basit çizim alıştırmaları ile öğrencilerin çizim bilgisinin saptanması.
|
Görsel sunumlarla çizim örneklerinin incelenmesi.
|
|
2) |
-Kalem ve kağıt kullanımı ile kağıt yüzeyinin kullanımı; nesnelerin kağıt alanına göre yerleşimi, eksen çizgisi ve ölçü alma tekniği ile temel geometrik formaların çizim uygulamaları. Işık-gölge ve tonlama uygulamaları. Temel geometrik formlara göre objelerin biçimlendirilmesi ile ilgili örneklerin gösterilmesi.
|
-Çizim alıştırmaları:
|
|
3) |
Görme, Perspektif bilgisi ve perspektifin türlerine giriş; Perspektif çiziminin temel elemanları, Ufuk çizgisi, kaçış Noktaları, Eksen çizgisi, Yer düzlemi; Temel geometrik formların çizim alıştırmaları. Tek ve çift kaçışlı perspektif türleri. Tek ve çift kaçışlı perspektif uygulamaları. |
-Örnek seçilen bir iç mekan, mimari yapı ve çevresinin fotografının şeffaf kağıt üzerine çizimi.
-Örnek bir iç mekan fotografı (tek kaçışlı ve çift kaçışlı)
|
|
4) |
Aksonometrik perspektif ve türleri; kullanım alanları; Çeşitli nesnelerin görünüşlerinin aksonometrik perspektife dönüştürülmesi; Konu ile ilgili örnek çalışmaların incelenmesi ve uygulama çalışmaları. |
2d boyutlu yüzeylerin 3 boyuta dönüştürülmesi ile ilgili uygulamalar.
|
|
5) |
Çift kaçışlı perspektif ve temel çizim kuralları; Çevre, mimari yapı ve iç mekan perspektif çizim uygulamaları. Perspektiflerde ışık ve gölge uygulamaları ve renklendirilmesi.
|
|
|
6) |
Çift kaçışlı perspektif tekniğine göre mimari yapı ve çevresinin, iç mekanların çizim uygulamasları ile renklendirme ve gölgelendirme.
- Geometrik şekilleri dış ve iç yüzeylerin plan, kesit ve görünüş olarak çizilmesi.
-Serbest el ölçü alma tekniği ile plan uygulamaları. |
|
|
7) |
Çift kaçışlı perspektif tekniği ile iç mekanın çizim uygulamaları; İç mekan çizimlerinin ışık -gölgelendirme ve renklendirilmesi. |
|
|
8) |
VİZE SINAVI |
|
|
9) |
Tek kaçışlı perspektif tekniğine göre mimari yapı ve çevresininin çizimi. Çizilen resimlerin renklendirlmesi.
|
|
|
10) |
-Tek kaçışlı perspektif çizim tekniği ve iç mekan perspektiflerinin çizimi; Çizimlerin ışık - gölge ve renklendirilmesi. |
Ön çalışma: Mobilya yada iç mekan çizimi.
|
|
11) |
Patlatılmış perspektif türü ve uygulamaları. |
|
|
12) |
Plan perspektif; İç mekan ve mobilya eskizleri. Renklendirme ve gölgelendirme tekniği ile eskiz uygulamaları.
|
|
|
13) |
İç mekan ve mobilya eskizleri. Renklendirme ve gölgelendirme tekniği ile eskiz uygulamaları.
|
|
|
14) |
Dosya teslimi ve Genel değerlendirme.
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Dersi veren öğretim elemanının kendi sunum ve dökümanları,
. Drawing, a Cretaive Process, Franz Ching,Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 1989
|
Diğer Kaynaklar: |
-Architects Draw, sue Gusgow, Princeton Architect Press, 2008
-Design Drawing, F.Ching, 2010.
• Drawing, A Contemporary Approach, Teel Sale and Claudia Betti, Fifth Edition.
. Perspektif, E.Onat, 1991.
• Free-hand Drawing, Light and Shade and Free-hand Perspective for the Use of Art Students and Teachers,Anson Kent Cross, J.S.Cushing, Boston, 1892
Design Drawing, F.Ching, 2010
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
3 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
3 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
4 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
5 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
3 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
3 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
2 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
2 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
5 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
4 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
4 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
4 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
4 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
5 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
4 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|