Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramlarını ve prensiplerini bilir.
|
2) Ekolojik tasarım yaklaşımlarının genel ilkelerini kentsel ve yerel mimari ölçekte açıklayıp, güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırıp sunar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari projeyi sürdürülebilirlik açısından değerlendirir.
|
2) Mimari konulara çevresel, yerel, sosyal ve kültürel açıdan bütüncül olarak yaklaşır.
|
3) Mimarlıkla sürdürülebilirlik konularının ilişkisini kurar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sürdürülebilirlik ve ilgili kavramlar, Ekolojik sorunlar, Enerji ile ilgili konular |
Ders tanıtım dokümanı
|
|
2) |
Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel Geçmişi Endüstri Devrimi Öncesi ve Sonrasında İnsan Faaliyetleri ve Yapı Sektörünün Gelişimi |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
3) |
Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri I – Kaynakların etkin kullanımı (Enerji, su, malzeme tasarrufuna ilişkin önlemler) |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
4) |
Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri II – Yaşam Döngüsü Yaklaşımı |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
5) |
Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri III – İnsan için tasarım ve yapım, Evrensel tasarım ilkeleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
6) |
Sürdürülebilir planlama, karma işlevli alan kullanımı, sürdürülebilir ulaşım, eko-kentler, alternatif sürdürülebilir yaşam modelleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
7) |
Sürdürülebilir Mimarlığın Sosyal ve Kültürel Boyutu , Döngüsellik
|
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
-
|
|
9) |
Sürdürülebilir Yapı Değerlendirme Yöntemleri, LEED, BREEAM, vb. |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
10) |
Sürdürülebilir Bina ve Yeşil Bina, Sürdürülebilir tasarım ve sürdürülebilirlik ölçütleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
11) |
Sürdürülebilir yapı ile ilgili Türkiye'deki mevzuatlar |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
12) |
Sürdürülebilir yapım;
|
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
13) |
Sürdürülebilir yapı malzemeleri |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
14) |
BIM ve Surdurulebilirlik, Akıllı Binalar |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
-
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sürdürülebilir Mimarlık, Ayşin Sev,YEM Yayın, 2009
Ekolojik Sorunlar ve Çözümleri, Prof.Dr. Necmettin Çepel, TUBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2003
Sustainable Construction, Charles J. Kibert, John Wilwy & Sons, 2008
|
Diğer Kaynaklar: |
Eko Teknolojiler ve Yerleşimler, Prof. Dr. Semra Atabay, Yrd. Doç. Dr. Gökçe Tuna Taygun, YTÜ, 2007
Çevre ve Ekoloji, Mine Kışlalıoğlu, Fikret Berkes, Remzi Kitabevi, 2005
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
5 |
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
2 |
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
1 |
20 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |