Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnce yapı, yalıtım sistemleri ve iç mekân sistem detayları konularını bilir.
|
2) Yapı malzeme performanslarını ve bir araya geliş detaylarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yapı elemanları ve bileşenlerin bir araya gelişlerini kavrayabilir.
|
2) İnce yapı, yalıtım sistemleri ve iç mekân sistem detaylarını tasarlar ve teknik çizim yoluyla ifade eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Islak Hacimler: Banyolar |
Ders tanıtım dokümanı, ilgili kitap içi bölümler ve dokümanlar
|
|
2) |
Islak Hacimler: Mutfak |
Ödev 01- sınıf içi uygulama
|
|
3) |
Ahşap yapı teknolojileri |
Ödev 02- sınıf içi uygulama
|
|
4) |
Çelik yapı teknolojileri |
Ödev 03- sınıf içi uygulama
|
|
5) |
Hafif çelik yapı sistemleri |
Ödev 04- sınıf içi uygulama
|
|
6) |
Geniş açıklıklı çelik sistemler |
Ödev 05- sınıf içi uygulama
|
|
7) |
Çelik merdivenler ve detayları |
Ödev 06- sınıf içi uygulama
|
|
8) |
Ara Sınav |
-
|
|
9) |
Yapı Bilgi Modelleme |
Ödev 07- sınıf içi uygulama
|
|
10) |
Prefabrik sistemler |
Ödev 08- sınıf içi uygulama
|
|
11) |
Giydirme cepheler ve cephe kaplamaları |
Ödev 09- sınıf içi uygulama
|
|
12) |
Asma - Germe Sistemler |
Ödev 10- sınıf içi uygulama
|
|
13) |
Tünel Kalıp Sistemler |
Ödev 11- sınıf içi uygulama
|
|
14) |
Betonarme kabuk sistemler
|
Ödev 12- sınıf içi uygulama
|
|
15) |
Final Sınavı |
-
|
|
15) |
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
D. K. Ching, F. (2001). Çizimlerle Bina Yapım Rehberi. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Demirarslan, Ü. 1999. İnce yapı, Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri. Kocaeli üniversitesi yayınları,Kocaeli
Izgi, U., Aysel, B., B.. (2003). Kapılar 1-2. Yapı-Endüstri Merkezi.
|
Diğer Kaynaklar: |
Yücesoy, L. (2001). Temeller-Duvarlar-Döşemeler. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Allen, E. (0). How Building Work / The Natural Order of Architecture. Oxford University Press.
Oesterle E. (2001). Double-Skin Facades: Integrated Planning. Prestel Publishing.
Braun, M. S. (2008). Windows: Architectural Details. Braun.
Corcuera, A. (2006). Door and Window Design. Harper Design.
Reichel, A., Schultz, K. (2010). Open /Close: Windows, Doors, Gates, Loggias, Filters. Birkhauser Verlag.
Davies, N. & Jokiniemi, E. Dictionary of Architecture and Building Construction. Elsevier: 2008.
McBride, S. (2002). Build Like a Pro Windows and Doors: Expert Advice from Start to Finish. Taunton Press.
Baillieu, A. (2003). Contemporary Windows. Mitchell Beazley.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
2 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
15 |
30 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
112 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
16 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |