Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zaman programı hazırlama yöntemlerini bilir.
|
2) Yapım maliyeti kontrolünün temel bilgilere sahiptir.
|
3) Mimarlıkta müşterinin rolünü, mimarın yönetimsel ve liderlik rolünü, mimarın yasal sorumluluklarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş - Yapım Yönetimi ve Ekonomisi dersinin konusu ve işleyişi ile ilgili genel açıklama |
Ders tanıtım dokümanı
|
|
2) |
Yapım sektörü, yönetim ve organizasyon;
bina yaşam döngüsü
|
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
3) |
Proje yaşam döngüsü |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
4) |
Yapı bilgi modelleme ve yapım yönetimi uygulamaları
Fizibilite ve ekonomik analizler |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
5) |
Proje teslim yöntemleri |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
6) |
İhale Yönetimi, Kamu İhale Kanunu, inşaat sözleşmeleri |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
7) |
Süre yönetimi |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
8) |
Ara Sınav |
-
|
|
9) |
Süre yönetiminde kullanılan teknikler |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
10) |
Maliyet ve maliyeti etkileyen faktörler |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
11) |
Maliyet tahmini ve maliyet modelleme |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
12) |
Metraj ve keşif |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
13) |
Şantiye Yönetimi |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
14) |
İş güvenliği ve işçi sağlığı |
İlgili dokümanlar, sunumlar ve tartışmalar
|
|
15) |
Final Sınavı |
-
|
|
16) |
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Uyaroğlu, A.T., İnşaata Başlarken, YEM, 2008.
Turkish Ministry of Construction. “Principles of Architectural Project Preparation.”
Pilcher, R., Principles of Construction Management, Mc Graw-Hill Company, London, 1992.
|
Diğer Kaynaklar: |
Johnson, R., The Economics of Building/A Practical Guide for the Design Professional, John Wiley & Sons, New York, 1990.
Blau, J.R., Architects and Firms, MIT, 1988.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
5 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |