Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimin karmaşıklığını ve güncel sosyal ve beşeri bilimlerdeki merkeziliğini yorumlar.
|
2) İletişimin disiplinlerarasılığına dair örneklerle tanışır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim, iletişim teknolojileri ve kültür arasındaki etkileşimi güncel örnekler üzerinden eleştirel olarak yorumlar.
|
2) Kendi temel akademik alanında iletişimsel düşünme önerilerinde bulunur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim süreçlerine dair ekip çalışması yürütür.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders içeriği, haftalık ders planı ve derste planlanan etkinlikler hakkında hakkında bilgilendirme. |
PowerPoint Sunumu
|
|
2) |
İletişim edimi ve iletişimde temel kavramları. |
PowerPoint Sunumu
|
|
3) |
İletişim süreci ve özellikleri. |
|
|
4) |
Sözlü ve Sözsüz İletişim. |
|
|
5) |
Kültürel kodların yaratımı ve iletişim. |
|
|
6) |
İnsanlık tarihini iletişim araçları perspektifinden ele alma çabası – Marshall McLuhan okuması. |
|
|
7) |
Düşünme ve tartışma haftası (Dersten önce film izlenilecek. Bu film iletişim ve psikoloji bağlamında tartışılacak). |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İkna: Rıza üretimi-inandırma ve kandırma |
Powerpoint Sunumu
|
|
10) |
Düşünme ve tartışma haftası (Dersten önce film izlenilecek. Bu film ‘’gerçeklik’’ bağlamında tartışılacak). |
|
|
11) |
Şiddet ve medya. |
|
|
12) |
Yeni medya: sanal coğrafyalar, örgütlenme biçimleri, yankı odası kavramı. |
|
|
13) |
Yeni medya: kitle kavramı, iptal kültürü ve dijital linç. |
|
|
14) |
Genel değerlendirme. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
4) |
Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
8) |
Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
9) |
Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
6 |
12 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
64 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
89 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |