ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI MimarlıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231YETOS-DIL2053 Almanca I 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili:
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: A1 seviyesi Almanca dersinin amacı, öğrencilerin temel Almanca dil becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Bu seviyede öğrenciler, günlük hayatta kullanabilecekleri basit cümleleri ve ifadeleri öğrenecekler, sosyal konular hakkında konuşabilecekler ve dilin temel gramer kurallarını anlayabileceklerdir. Öğrenciler ayrıca dilin fonetiği ve telaffuzunu öğrenecekler ve okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir.
A1.1 seviyesinde öğrenci, temel Almanca iletişim becerilerini geliştirmek için çalışacaktır. Bu, kendilerine ve başkalarına tanıtma, yolları sorup cevap vermek gibi somut ihtiyaçları ifade etmek için kullanabilecekleri temel cümleleri ve ifadeleri öğrenmelerini içerecektir. Ayrıca, kişisel ayrıntılar hakkında basit sorular sorup cevap vermelerini öğreneceklerdir.

Gramer bakımından, A1.1 seviyesinde öğrenci Almanca dilbilgisi temellerini öğrenecektir, özne-fiil-nesne cümle yapısı, temel fiillerin şimdiki zaman hali ve basit cümle yapıları gibi. Ayrıca, aile, iş, hobiler, günlük rutinler gibi hayatın herhangi bir anına ilişkin temel kelime hazinesini kullanmalarını öğrenirler.

A1.1 seviyesinde öğrenci okuma ve yazma becerilerini de geliştirirler, temel kelime ve dilbilgisi kullanarak basit cümleler okuyup yazmayı öğrenirler. Ayrıca, temel Almanca metinleri dinlemek ve anlamak için pratik yaparlar.
Dersin İçeriği: Günlük kullanım için basit kelime ve ifadeler: Örneğin selamlaşma, tanışma, nerede yaşadığımız, ne iş yaptığımız gibi.

Temel gramer kuralları: Örneğin cümle yapısı, fiil zamanları, vb.

Fonetik ve telaffuz eğitimi: Öğrenciler öncelikle sesleri ve söyledikleri kelimelere dikkat edecekler.

Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi: Öğrenciler derslerde okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini pratik yaparak geliştirir.

Almanya, Avusturya ve İsviçre gibi Almanca konuşulan ülkelerin kültürleri hakkında bilgi: Öğrenciler Almanya, Avusturya ve İsviçre gibi Almanca konuşulan ülkelerin tarihi, kültürü, vb. hakkında bilgi edinirler.

Kişisel ve sosyal konular: Öğrenciler, kişisel ve sosyal konular hakkında bilgi edinir ve dil becerilerini bu konularla ilgili konuşmalar yaparken pratik yapar.

Almanca dilinde yazılı ve sözlü dilin öğrenilmesi: Öğrenciler Almanca dilinde yazılı ve sözlü dilin öğrenilmesi için gerekli olan bazı dil bilgisi kurallarını öğrenirler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) A1 seviyesinde Almanca öğrenen kişiler, temel seviyede dil bilgisi ve konuşma becerileri kazanırlar. Özellikle, şunları yapabilirler: Kendilerini ve başkalarını tanımlayabilirler (isim, yaş, meslek, vb.). Günlük konular hakkında kısa ve basit cümleler kurabilirler (hava durumu, saat, tarih, vb.). Basit sorular sorabilir ve basit cevaplar alabilirler (ne yapıyorsun?, nerede yaşıyorsun?, vb.). Temel seyahat ve yerleşim bilgilerini anlayabilirler (adres, telefon numarası, vb.). Basit yazıları okuyabilirler ve anlayabilirler (menü, afiş, vb.). Temel ve günlük konular hakkında kendilerini ifade edebilirler (sevdikleri yemekler, hobiler, vb.). Temel yazım ve noktalama işaretlerini kullanabilirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kendinizi tanıtmak, selamlaşmak, ismini sormak, nerde oturduğunuzu sormak, nerede yaşadığınızı söylemek ve nasıl olduğunu sormak vb günlük konuşma kalıpları için basit cümle kalıplarını öğrenmek. Gramer olarak da isimler artikeller ve ismin yalın hallerini öğrendik. Öznelerin isimlere ve fiillere göre çekimlerini yapmak. Beste Freunde 1 A1
2) Birisi ile tanışmak, neler yaptığını sormak ve söylemek, neler yapmaktan hoşlanıp yada hoşlanmadığını söylemek. Boş zaman aktiviteleri ve boş zaman çalışmaları üzerine alıştırmalar yapıldı. W sorularına hayır yada evet cevabı verildi. Oyun oynamak, müzik aleti çalmak ve şarkı söylemek gibi fillerin isim çekimlerini öğrendik. Beste Freunde 1 A1
3) Gramer konusu olarak fiillerin kurallarını ve isimlerin çoğullarını öğrendik. bir cümleyi olumsuzlaştırmayı, olumsuz soru sormayı, ülke isimlerini, şehir isimlerini, spor çeşitlerini ve müzik aletlerini öğrendik. iletişim olarak ise bir konu hakkında fikrimizin olup olmadığını söylemek ve o kişinin hayatının nasıl devam ettiğini sormayı öğrendik. Beste Freunde 1 A1
4) Gramer olarak bulmak, konuşmak ve sahip olmak fiil ve yardımcı fiillerin öznelere göre çekimlerini öğrendik. Haftanın günleri, aylar ve mevsimleri öğrendik. bir gün içerisinde ders planı olarak hangi dersleri gördüğümüzü Almanca olarak öğrendik. Öğrenci planı ve haftalık plan üzerine konuşup fikirlerimizi söyledik. Pozitif ve negatif sorulara karşı cevaplarla pekiştirme yaptık. Beste Freunde 1 A1
5) İsimler ve belirli artikellerin yalın halleri ve ismin -i hali (akk) ile cümle kurmayı öğrendik. Fiil ve ismin i halinin hangi durumlarda hangi fiillerde kullanıldığını öğrendik. Bir şeyi gramer olarak kibarca söylemeyi öğrendik. Dileklerimizi gramer hatası olmadan cümle içerisinde kullanmayı öğrendik ve televizyon serilerindeki aktör ve aktristlerin isimleri ve bunları seslendirenlerin yaşadıkları ile ilgili bir konu işledik. Beste Freunde 1 A1
6) Nelere ihtiyacı olduğunu söylemeyi öğrendik. Örneğin kurşun kalem, yara bandı v.b. herhangi bir restoran ve kafeye gittiğinde nasıl sipariş vermesi gerektiğini ve nasıl konuşması gerektiğini öğrendiler. Kitap haricinde Bertolt Brecht oyunlarından bir tanesi olan Galileo Galilei hayatını inceledik ve sınıfta tartıştık. O dönemin engizisyonunun tabuları ile bilimin nasıl geriletmeye çalıştığını tartıştık. Galileo'nun nasıl sürgüne gittiğini tartıştık. Beste Freunde 1 A1
7) Johann Wolfgang von Goethe'nin edebiyatçı, siyasetçi ve çok iyi doğa bilimci olduğunu öğrendik ve Alman edebiyatına katmış olduğu şiirlerden Ein Gleiches'i inceledik. Dünya edebiyatındaki yerini tartıştık. Faust kitabını tartıştık. Hukuk, felsefe ve tıp ile ilgilenen bütün öğrencilerin okumasını önerdik. Dünya edebiyatı üzerindeki önemini konuştuk.
8) Saatin kaç olduğunu sormayı ve saatin kaç olduğunu söylemeyi öğrendik. Günün zamanları ve saatlerini nasıl doldurduğumuzu, gün içinde yapmak zorunda olduklarımızı öğrendik. Yardımcı fiil olan zorunluluk ve yapabilirliği cümle içerisinde kullandık. Boş zaman aktiviteleri üzerine konuştuk. Hangi saatte neler yaptığımızı konuştuk. Beste Freunde 1 A1
9) Ara sınav
10) Bir çok fiilin çekimlerini ve kullanım şekillerini öğrendik. Günlük konuşmada mastar fiilini öğrendik. Akkusatif ismin i halinin yoğun bir kullanıma sahip olduğunu, eylemden etkileniyorsa o zaman belirtme hali olan ismin i halinin alan fiillerin cümle içinde kullandık.
11) Kısa Sınav yapıldı. Almanca bir metin Türkçe'ye çevrildi. Uzay Yolu konulu metnin çevrisinde bilmediğimiz kelimelerle düzgün cümle kurmayı öğrendik.
12) Almanca kuralsız fiillerin çekimini öğrendik. Kitaptan tekrarlar yapıldı. Ve alıştırma ve pratikler yaptık.
13) Saatlerin tekrarını yaptık. Fiillerin çeşitlerini yaptık. Alternatifleri öğrendik. Ülkelerin ve dillerin Almanca yazılımlarını, o ülkelerin uyruklarını ve o ülkelerin kültürlerini öğrendik. Bayrakları, başkentlerini ve konuştukları dilleri Almanca isimlerini öğrendik. BESTE FREUNDE A1 - HEUBER DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE AUDİO-CD ZUM KURSBUCH
14) Almanca olarak kendimizi cümlelerle tanıtabilmek. 13 haftanın tekrarı yapıldı. BESTE FREUNDE A1 - HEUBER DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE AUDİO-CD ZUM KURSBUCH
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BESTE FREUNDE A1 - HEUBER
DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE.
DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE
AUDİO-CD ZUM KURSBUCH UND ARBEİTSBUCH A1- HEUBER
Diğer Kaynaklar: BESTE FREUNDE A1 - HEUBER
DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE.
DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE
AUDİO-CD ZUM KURSBUCH, GOOGLE GÖRSELLER VE DERS İÇERİĞİNE UYGUN YOUTUBE VİDEOLARI

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular.
2) Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
3) Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ