Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kültür, kültürel kimlik ve kültürlerarası iletişimle ilgili bazı temel kavramları tanır.
|
2) Öğrenciler medyanın farklı kültürleri anlamada ve kültürlerarası iletişimdeki rolünü saptar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler edindikleri teorik bilgiyle gündelik hayatta ve yurtdışı eğitim süreçlerinde büyük önem taşıyan iletişim becerilerini geliştirir.
|
2) Öğrenciler kültürel kimlik ve kültürlerarası iletişime dair kanıksanmış düşünce biçimlerini sorgular ve kendi alanında farklı tasarımlar geliştirmeye yönelir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ders içerisinde not tutarak, sonrasında araştırma yaparak farklı disiplinlerde bağımsız çalışabilme, öğrenme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. Sanat kültürünü anlamak. Mağara dönemi insanı neden sanat yapar? İzlenmesi gereken belgesel: Werner Herzog, ‘Cave of Forgotten Dreams’. |
|
|
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. Sanat kültürünü anlamak. Mağara dönemi insanı neden sanat yapar? İzlenmesi gereken belgesel: Werner Herzog, ‘Cave of Forgotten Dreams’. |
Arnold Hauser, The Social History of Art, Cilt 1.
|
|
2) |
Kültür nedir? I - Kültürün farklı tanımları. |
|
|
2) |
Antik Mısır ve organize sanat. Sanat ve din, sanat ve siyaset. |
Arnold Hauser, The Social History of Art, Cilt1.
|
|
3) |
Kültür nedir? II - Temel kültür modelleri. |
|
|
4) |
Statik kültür modellerinin eleştirisi. |
|
|
5) |
Kültürlerarası iletişim I - İletişim nedir? |
|
|
6) |
Kültürlerarası iletişim II - Kültürlerarası iletişimin temelleri |
|
|
7) |
Dil, kültür ve kültürlerarası iletişim |
|
|
8) |
Vize haftası. |
|
|
9) |
Günümüzde sosyal ve kültürel kimlik. |
|
|
10) |
Kültür ve medya I - Global köy |
|
|
11) |
Kültür ve medya II - Kültürel temsil. |
|
|
12) |
Kültür ve medya III - Soft power |
|
|
13) |
Popüler medyada kültür şoku - Örnekler üzerinden tartışma |
|
|
14) |
Kültürel adaptasyon |
|
|
15) |
Kültürlerarası iletişimde yetkinlik |
|
|
16) |
Final haftası. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
|
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
|
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
70 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |