Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kültür, kültürel kimlik ve kültürlerarası iletişimle ilgili bazı temel kavramları tanır.
|
2) Öğrenciler medyanın farklı kültürleri anlamada ve kültürlerarası iletişimdeki rolünü saptar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler edindikleri teorik bilgiyle gündelik hayatta ve yurtdışı eğitim süreçlerinde büyük önem taşıyan iletişim becerilerini geliştirir.
|
2) Öğrenciler kültürel kimlik ve kültürlerarası iletişime dair kanıksanmış düşünce biçimlerini sorgular ve kendi alanında farklı tasarımlar geliştirmeye yönelir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ders içerisinde not tutarak, sonrasında araştırma yaparak farklı disiplinlerde bağımsız çalışabilme, öğrenme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. Sanat kültürünü anlamak. Mağara dönemi insanı neden sanat yapar? İzlenmesi gereken belgesel: Werner Herzog, ‘Cave of Forgotten Dreams’. |
|
|
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. Sanat kültürünü anlamak. Mağara dönemi insanı neden sanat yapar? İzlenmesi gereken belgesel: Werner Herzog, ‘Cave of Forgotten Dreams’. |
Arnold Hauser, The Social History of Art, Cilt 1.
|
|
2) |
Kültür nedir? I - Kültürün farklı tanımları. |
|
|
2) |
Antik Mısır ve organize sanat. Sanat ve din, sanat ve siyaset. |
Arnold Hauser, The Social History of Art, Cilt1.
|
|
3) |
Kültür nedir? II - Temel kültür modelleri. |
|
|
4) |
Statik kültür modellerinin eleştirisi. |
|
|
5) |
Kültürlerarası iletişim I - İletişim nedir? |
|
|
6) |
Kültürlerarası iletişim II - Kültürlerarası iletişimin temelleri |
|
|
7) |
Dil, kültür ve kültürlerarası iletişim |
|
|
8) |
Vize haftası. |
|
|
9) |
Günümüzde sosyal ve kültürel kimlik. |
|
|
10) |
Kültür ve medya I - Global köy |
|
|
11) |
Kültür ve medya II - Kültürel temsil. |
|
|
12) |
Kültür ve medya III - Soft power |
|
|
13) |
Popüler medyada kültür şoku - Örnekler üzerinden tartışma |
|
|
14) |
Kültürel adaptasyon |
|
|
15) |
Kültürlerarası iletişimde yetkinlik |
|
|
16) |
Final haftası. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
70 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |