Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Vatandaşlık ve Aktif Vatandaşlık |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 1-27. Kadıoğlu, A. (2012) “Vatandaşlık: Kavramın Farklı Anlamları” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 21-31.
|
|
2) |
Vatandaşlığın Gelişimi |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 27-52. Brubaker, W. R. (2012) “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus-Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 55-92. Burchell, D. (2003). “Ancient Citizenship and Its Inheritors” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 89-104. Marshall, T. H. (2013) “Yurttaşlık ve Sosyal Sınıf”. Sosyal Politika Yazıları içinde (der.) Buğra, A. ve Keyder, Ç. İstanbul: İletişim Yayınları, 19-32.
|
|
3) |
Vatandaşlıkla İlgili Kavramlar |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 78-97. Janoski, T. and Gran, B. (2003) “Political Citizenship: Foundations of Rights” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 13-52.
|
|
4) |
Vatandaşlık Teorileri |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 52-78. Dagger, R. (2003). “Republican Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 145-157. Delanty, G. (2003). “Communitarianism and Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 159-174. Kadirbeyoğlu, Z. and Sümer, B. (2018). “Ulus-Devletlerde Vatandaşlık ve Kimlik” Küresel Siyasete Giriş: Uluslararası İlişkilerde Kavramlar, Teoriler, Süreçler içinde (der.) Balta, E. İstanbul: İletişim Yayınları, 491-505. Schuck, P. H. (2003). “Liberal Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 131-144. Turner, B. S. (2012) “Bir Vatandaşlık Kuramının Anahatları” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde(der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 107-139.
|
|
5) |
Vatandaşlık Teorileri |
Bora, A. (2008). "Çirkin Bir Nefret İdeolojisi Olarak Feminizm". Birikim. Göztepe, E. (2015). ”Yurttaşlığın Kamusal ve Ulusüstü Boyutu: Avrupa Yurttaşlığı ve ’Göçmen Forumu’ Örnekleri” Kamusal Alan içinde (der.) Özbek, M. İstanbul: Hil Yayın, 349-367. Guild, E. (2014) “Migration, Security and European Citizenship” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 418-426. Joppke, C. (2003). “Multicultural Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 245-258. Kaya, A. (2016). ”Küreselleşme, Kozmopolitanizm ve Post-Vestfalya Düzeni” Küresel Siyasete Giriş: Uluslararası İlişkilerde Kavramlar, Teoriler, Süreçler içinde (der.) Balta, E. İstanbul: İletişim Yayınları, 545-569. Kostakopoulou, D. (2014) “European Union Citizenship Rights and Duties: Civil, Political and Social” Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 427-436. Linklater, A. (2003). “Cosmopolitan Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 317-332. Maas, W. (2014) “European Union Citizenship in Retrospect and Prospect” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 409-417. Nuhoğlu Soysal, Y. (2012) “Post-national Citizenship: Rights and Obligation of Individuality” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 383-397. Rasmussen, C. and Brown, M. (2003). “Radical Democratic Citizenship: Amidst Political Theory and Geography” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 175-188. Sassen, S. (2003). “Towards Post-National and Denationalized Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 277-291. Vardar, D. (2014). ”Avrupa Yurttaşlığını Yeniden Düşünürken” Yurttaşlığı Yeniden Düşünmek: Sosyolojik, Hukuki ve Siyasal Tartışmalar içinde (der.) Durakbaşa, A., Şirin Öner, A. ve Karapehlivan Şenel, F. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 127-135.
|
|
6) |
Vatandaşlığı Kazanmak ve Kaybetmek |
Kivisto, P. and Faist, T. (2007). Citizenship: Discourse, Theory, and Transnational Prospects. Victoria: Blackwell, 102-130.
|
|
7) |
Ayrımcılık ve Dışlama |
Avrupa Temel Hakları Ajansı (2010). Avrupa Ayrımcılık Yasağı Hukuku El Kitabı. Gül, I. G. ve Karan, U. (2011). Ayrımcılık Yasağı: Kavram, Hukuk, İzleme ve Belgeleme. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Hepworth, K. () “Topologies of Citizenship” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 110-118. Prechel, H. and Berkowitz, L. (2020). “Conflict Theories in Political Sociology: Class, Power, Inequality and the Historical Transition to Financialization” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 53-79. Bloemraad, I. and Hamlin, R. (2020). “Migration, Asylum, Integration and Citizenship Policy” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 880-909. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 52-70. Dean, J. (2012) “Gender, Power, Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 283-294. Savage, M. (2012) “Class, Culture and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 294-305. Norval, A. J. (2012) “The Politics of Ethnicity and Identity” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 305-315. Skrentny, J. D. and Patnode, R. (2012) “Race and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 315-325. Feagin, J. R. and Elias, S. (2020). “Theories of Race, Ethnicity, and the Racial State” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 191-216. Jung, M. and Kwon, Y. (2020). “The Racial State in the Age of Racial Formation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1003-1027. Lister, R. (2012) “Citizenship and Gender” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 372-383.
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Türkiye'de Vatandaşlık |
Arat, Y. (2005) “Women’s Challenge to Citizenship in Turkey” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 104-116. Birtek, F. (2008). ”Aydınlanma, Vatandaşlık ve Siyasi Rejimler” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 18-27. İnce, B. (2012). Citizenship and Identity in Turkey: From Atatürk’s Republic to the Present Day. London: IB Tauris, 19-183. Kadıoğlu, A. (2012) ”Türkiye’de Vatandaşlığın Anatomisi” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 31-55. Keyman, F. (2008). ”Önsöz: Kimlik, Vatandaşlık ve Demokratikleşme Türkiye Örneği” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 7-12. Keyman, F. (2012) ”Türkiye’de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 218-245. Koğacıoğlu, D. (2005). ”Citizenship in Context: Rethinking Women’s Relationships to Law in Turkey” ” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 144-160. Soyarık Şentürk, N. (2008). ”Türkiye’de Vatandaşlık: Anayasal ve Yasal Düzenlemeler Işığında Bir İnceleme” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 27-38. Vatandaşlık Araştırması. https://konda.com.tr/wp-content/uploads/2017/02/2016_03_VatandaslikArastirmasi.pdf
|
|
10) |
Katılım |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 97-124. Türkiye’de Gençlerin Katılımı. https://vimeo.com/97060593
|
|
11) |
Siyasi Katılım |
TESEV (2016). Kadınlar İçin Yerel bir Katılım Aracı Olarak Eşitlik Birimleri. TESEV (2019). Üst Düzey Karar Almada Kadın Katılımı.
|
|
12) |
Sivil Toplum |
Ray, L. (2012) “Civil Society and the Public Sphere” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 240-251. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 116-134. İstanbul Bilgi Üniversitesi (2010). Savunuculuk ve Politikaları Etkileme. İstanbul Bilgi Üniversitesi (2006). Gönüllülerle İşbirliği. Keyman, F. (2006). Türkiye'de Sivil Toplumun Serüveni: İmkansızlıklar İçinde Bir Vaha. Ankara: STGM. TESEV (2020). Demokratik Kentsel Yönetişimde Güçlenen Sivil Toplum ve Etkin İş Birlikleri. TÜSEV (2015). Sivil Topluma Aktif Katılım: Uluslararası Standartlar, Ulusal Mevzuattaki Engeller, Öneriler.
|
|
13) |
Toplumsal Hareketler |
Meyer, D. S. (2012) “Protests and Political Process” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 397-408. Moghadan, V. M. (2012) “Global Social Movements and Transnational Advocacy” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 408-421. Jasper, M. (2020). “Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 627-646. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 134-156. Edelman, M. (2012) “Rural Social Movements” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 431-444. Evans, P. (2020). “Transnational Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1053-1078. Ayşe Buğra, (2012) “Turkey: what lies behind the nationwide protests?” Opendemocracy.net, 6-Aug-13 Arat, Yeşim. 1994. “Toward a Democratic Society: The Women's Movement in Turkey in the 1980s.” Women’s Studies International Forum. Vol.17, No.2-3: 241-248. Topal Demiroğlu, E. (2014). "Yeni Toplumsal Hareketler: Bir Literatür Taraması". Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi 2:1, 133-144. Çetinkaya, D. Y. (2018). ”Toplumsal Hareketler”. Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim içinde (der.)Çetinkaya, D. Y. İstanbul: İletişim, 481-485. Çayır, K. (1999). "Toplumsal Sahnenin Yeni Aktörleri: Yeni Sosyal Hareketler". Yeni Sosyal Hareketler içinde (yay.haz.) Çayır, K. Kaktüs Yayınları: İstanbul, 13-32. Ekoloji Kolektifi (2016). "Yerel Ekoloji Hareketleri ve Yurttaşlık Hakları: Algı, Bilgi ve Mücadele Olasılıkları". Gottdiener, M. (2015) ”Castells’in Düşüncesinde Kentsel Toplumsal Hareketlerin Yeri” Kamusal Alan içinde (der.)Özbek, M. İstanbul: Hil Yayın, 429-439. Bakan, R. ve Kadirbeyoğlu, Z. (2020) ”Küresel Sermaye, Yerel Direnişler: Ekolojik Hareketlerde Kadınların Vatandaşlık Talebi” Doğa ve Kadın: Ekolojik Dönüşümde Feminist Tartışmalar içinde (der.) Değirmenci, E., 73-85. Turhan, E., Özlüer, F. ve Gündoğan, A. C. (2016). "Türkiye'de Ekoloji Mücadelesi: Sınıfsal ve Tarihsel Arayüzler Arasında Nereden Nereye?" İsyanın ve Umudun Dip Dalgası içinde (der.) Erensü, S., Turhan, E., Özlüer, F. ve Gündoğan, A. C. İstanbul: Tekin Yayınevi, 15-39. Curtin, D. (2003). “Ecological Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 293-304.
|
|
14) |
Medya ve Sosyal Medya |
Thompson, J. B. (2012) “The Media and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 263-272. Schudson, M. and Beckerman, G. (2020). “’Old’ Media, ‘New’ Media, Hybrid Media, and the Changing Character of Political Participation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 269-290. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 173-190. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 95-116.
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Mimari tasarıma ilişkin gereksinimlerin belirlenmesi, tasarım süreçleri ve yöntemleri, sanatsal ve kültürel boyut, sürdürülebilirlik ve doğal çevre, yapım teknolojileri ve yapım yönetimi, tasarım araç ve teknolojileri bilir. |
|
|
1.2 Mimarlık alanının kuramsal ve kavramsal bilgi birikimine sahiptir; dünya mimarlığını ve yerel mimarlığı tarihsel ve kültürel boyutları bilir; |
|
|
1.3 Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. |
|
|
1.4 Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. |
|
|
1.5 Yapım ekonomisi ve yapım yönetimi konularını ve bunların yapılı çevre tasarımına etkilerini bilir. |
|
|
1.6 Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir. |
|
|
1.7 Mimarlık alanındaki bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde analiz eder ve değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar çerçevesinde mimari proje programını oluşturur. |
|
|
2.2 Mimarlık ve tasarım bilgi birikimini kullanarak sanatsal ve kültürel boyut, doğal ve yapılı çevrenin korunması ilkelerini gözeterek yaratıcı ve yenilikçi mimari tasarım fikri geliştirir ve sürdürülebilir mimari tasarım yapar. |
|
|
2.3 Yapılı çevre uygulamalarında yer seçimi ve yerleşme yapar; mimari tasarım ile teknik tasarım, bina servis sistemleri tasarımı ve çevre tasarımını bütünleştirir; uygulama projesini hazırlar, tasarım ve yapım süreçlerini örgütler ve yönetir; bu amaçla çok disiplinli ekiplerle işbirliği içinde çalışır. |
|
|
2.4 Mimarlık uygulamaları için modern yöntem, araç ve teknolojiler ile bilgi teknolojilerine dayalı modelleme, tasarım, planlama, yapım yönetimi araçlarını seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
3) |
Sürekli gelişen mimarlık alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 İşbirliği ve liderlik yetilerine sahip şekilde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. |
|
|
3.2 Sorgular, soyut düşünceleri ifade eder, karşıt görüşleri değerlendirir ve ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeler. |
|
|
3.3 Toplumun çevresel, sosyal ve estetik duyarlılıklarını gözetir. |
|
|
3.4 Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirir. |
|
|
3.5 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
|
|
3.6 Amacına uygun okur, yazar, fikirlerini ifade eder. |
|
|
3.7 Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. |
|
|
3.8 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
3.9 Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
|
|
3.10 Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, politik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. |
|
|
3.11 Mesleki gelişimde meslek öncesi pratiğin rolünü, işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını bilir. |
|
|
3.12 Koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
3.13 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|