Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Vatandaşlık ve Aktif Vatandaşlık |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 1-27. Kadıoğlu, A. (2012) “Vatandaşlık: Kavramın Farklı Anlamları” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 21-31.
|
|
2) |
Vatandaşlığın Gelişimi |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 27-52. Brubaker, W. R. (2012) “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus-Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 55-92. Burchell, D. (2003). “Ancient Citizenship and Its Inheritors” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 89-104. Marshall, T. H. (2013) “Yurttaşlık ve Sosyal Sınıf”. Sosyal Politika Yazıları içinde (der.) Buğra, A. ve Keyder, Ç. İstanbul: İletişim Yayınları, 19-32.
|
|
3) |
Vatandaşlıkla İlgili Kavramlar |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 78-97. Janoski, T. and Gran, B. (2003) “Political Citizenship: Foundations of Rights” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 13-52.
|
|
4) |
Vatandaşlık Teorileri |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 52-78. Dagger, R. (2003). “Republican Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 145-157. Delanty, G. (2003). “Communitarianism and Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 159-174. Kadirbeyoğlu, Z. and Sümer, B. (2018). “Ulus-Devletlerde Vatandaşlık ve Kimlik” Küresel Siyasete Giriş: Uluslararası İlişkilerde Kavramlar, Teoriler, Süreçler içinde (der.) Balta, E. İstanbul: İletişim Yayınları, 491-505. Schuck, P. H. (2003). “Liberal Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 131-144. Turner, B. S. (2012) “Bir Vatandaşlık Kuramının Anahatları” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde(der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 107-139.
|
|
5) |
Vatandaşlık Teorileri |
Bora, A. (2008). "Çirkin Bir Nefret İdeolojisi Olarak Feminizm". Birikim. Göztepe, E. (2015). ”Yurttaşlığın Kamusal ve Ulusüstü Boyutu: Avrupa Yurttaşlığı ve ’Göçmen Forumu’ Örnekleri” Kamusal Alan içinde (der.) Özbek, M. İstanbul: Hil Yayın, 349-367. Guild, E. (2014) “Migration, Security and European Citizenship” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 418-426. Joppke, C. (2003). “Multicultural Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 245-258. Kaya, A. (2016). ”Küreselleşme, Kozmopolitanizm ve Post-Vestfalya Düzeni” Küresel Siyasete Giriş: Uluslararası İlişkilerde Kavramlar, Teoriler, Süreçler içinde (der.) Balta, E. İstanbul: İletişim Yayınları, 545-569. Kostakopoulou, D. (2014) “European Union Citizenship Rights and Duties: Civil, Political and Social” Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 427-436. Linklater, A. (2003). “Cosmopolitan Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 317-332. Maas, W. (2014) “European Union Citizenship in Retrospect and Prospect” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 409-417. Nuhoğlu Soysal, Y. (2012) “Post-national Citizenship: Rights and Obligation of Individuality” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 383-397. Rasmussen, C. and Brown, M. (2003). “Radical Democratic Citizenship: Amidst Political Theory and Geography” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 175-188. Sassen, S. (2003). “Towards Post-National and Denationalized Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 277-291. Vardar, D. (2014). ”Avrupa Yurttaşlığını Yeniden Düşünürken” Yurttaşlığı Yeniden Düşünmek: Sosyolojik, Hukuki ve Siyasal Tartışmalar içinde (der.) Durakbaşa, A., Şirin Öner, A. ve Karapehlivan Şenel, F. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 127-135.
|
|
6) |
Vatandaşlığı Kazanmak ve Kaybetmek |
Kivisto, P. and Faist, T. (2007). Citizenship: Discourse, Theory, and Transnational Prospects. Victoria: Blackwell, 102-130.
|
|
7) |
Ayrımcılık ve Dışlama |
Avrupa Temel Hakları Ajansı (2010). Avrupa Ayrımcılık Yasağı Hukuku El Kitabı. Gül, I. G. ve Karan, U. (2011). Ayrımcılık Yasağı: Kavram, Hukuk, İzleme ve Belgeleme. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Hepworth, K. () “Topologies of Citizenship” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 110-118. Prechel, H. and Berkowitz, L. (2020). “Conflict Theories in Political Sociology: Class, Power, Inequality and the Historical Transition to Financialization” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 53-79. Bloemraad, I. and Hamlin, R. (2020). “Migration, Asylum, Integration and Citizenship Policy” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 880-909. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 52-70. Dean, J. (2012) “Gender, Power, Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 283-294. Savage, M. (2012) “Class, Culture and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 294-305. Norval, A. J. (2012) “The Politics of Ethnicity and Identity” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 305-315. Skrentny, J. D. and Patnode, R. (2012) “Race and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 315-325. Feagin, J. R. and Elias, S. (2020). “Theories of Race, Ethnicity, and the Racial State” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 191-216. Jung, M. and Kwon, Y. (2020). “The Racial State in the Age of Racial Formation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1003-1027. Lister, R. (2012) “Citizenship and Gender” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 372-383.
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Türkiye'de Vatandaşlık |
Arat, Y. (2005) “Women’s Challenge to Citizenship in Turkey” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 104-116. Birtek, F. (2008). ”Aydınlanma, Vatandaşlık ve Siyasi Rejimler” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 18-27. İnce, B. (2012). Citizenship and Identity in Turkey: From Atatürk’s Republic to the Present Day. London: IB Tauris, 19-183. Kadıoğlu, A. (2012) ”Türkiye’de Vatandaşlığın Anatomisi” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 31-55. Keyman, F. (2008). ”Önsöz: Kimlik, Vatandaşlık ve Demokratikleşme Türkiye Örneği” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 7-12. Keyman, F. (2012) ”Türkiye’de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık” Vatandaşlığın Dönüşümü: Üyelikten Haklara içinde (der.) Kadıoğlu, A. İstanbul: Metis, 218-245. Koğacıoğlu, D. (2005). ”Citizenship in Context: Rethinking Women’s Relationships to Law in Turkey” ” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 144-160. Soyarık Şentürk, N. (2008). ”Türkiye’de Vatandaşlık: Anayasal ve Yasal Düzenlemeler Işığında Bir İnceleme” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 27-38. Vatandaşlık Araştırması. https://konda.com.tr/wp-content/uploads/2017/02/2016_03_VatandaslikArastirmasi.pdf
|
|
10) |
Katılım |
Bellamy, R. (2008). Citizenship: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 97-124. Türkiye’de Gençlerin Katılımı. https://vimeo.com/97060593
|
|
11) |
Siyasi Katılım |
TESEV (2016). Kadınlar İçin Yerel bir Katılım Aracı Olarak Eşitlik Birimleri. TESEV (2019). Üst Düzey Karar Almada Kadın Katılımı.
|
|
12) |
Sivil Toplum |
Ray, L. (2012) “Civil Society and the Public Sphere” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 240-251. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 116-134. İstanbul Bilgi Üniversitesi (2010). Savunuculuk ve Politikaları Etkileme. İstanbul Bilgi Üniversitesi (2006). Gönüllülerle İşbirliği. Keyman, F. (2006). Türkiye'de Sivil Toplumun Serüveni: İmkansızlıklar İçinde Bir Vaha. Ankara: STGM. TESEV (2020). Demokratik Kentsel Yönetişimde Güçlenen Sivil Toplum ve Etkin İş Birlikleri. TÜSEV (2015). Sivil Topluma Aktif Katılım: Uluslararası Standartlar, Ulusal Mevzuattaki Engeller, Öneriler.
|
|
13) |
Toplumsal Hareketler |
Meyer, D. S. (2012) “Protests and Political Process” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 397-408. Moghadan, V. M. (2012) “Global Social Movements and Transnational Advocacy” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 408-421. Jasper, M. (2020). “Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 627-646. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 134-156. Edelman, M. (2012) “Rural Social Movements” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 431-444. Evans, P. (2020). “Transnational Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1053-1078. Ayşe Buğra, (2012) “Turkey: what lies behind the nationwide protests?” Opendemocracy.net, 6-Aug-13 Arat, Yeşim. 1994. “Toward a Democratic Society: The Women's Movement in Turkey in the 1980s.” Women’s Studies International Forum. Vol.17, No.2-3: 241-248. Topal Demiroğlu, E. (2014). "Yeni Toplumsal Hareketler: Bir Literatür Taraması". Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi 2:1, 133-144. Çetinkaya, D. Y. (2018). ”Toplumsal Hareketler”. Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim içinde (der.)Çetinkaya, D. Y. İstanbul: İletişim, 481-485. Çayır, K. (1999). "Toplumsal Sahnenin Yeni Aktörleri: Yeni Sosyal Hareketler". Yeni Sosyal Hareketler içinde (yay.haz.) Çayır, K. Kaktüs Yayınları: İstanbul, 13-32. Ekoloji Kolektifi (2016). "Yerel Ekoloji Hareketleri ve Yurttaşlık Hakları: Algı, Bilgi ve Mücadele Olasılıkları". Gottdiener, M. (2015) ”Castells’in Düşüncesinde Kentsel Toplumsal Hareketlerin Yeri” Kamusal Alan içinde (der.)Özbek, M. İstanbul: Hil Yayın, 429-439. Bakan, R. ve Kadirbeyoğlu, Z. (2020) ”Küresel Sermaye, Yerel Direnişler: Ekolojik Hareketlerde Kadınların Vatandaşlık Talebi” Doğa ve Kadın: Ekolojik Dönüşümde Feminist Tartışmalar içinde (der.) Değirmenci, E., 73-85. Turhan, E., Özlüer, F. ve Gündoğan, A. C. (2016). "Türkiye'de Ekoloji Mücadelesi: Sınıfsal ve Tarihsel Arayüzler Arasında Nereden Nereye?" İsyanın ve Umudun Dip Dalgası içinde (der.) Erensü, S., Turhan, E., Özlüer, F. ve Gündoğan, A. C. İstanbul: Tekin Yayınevi, 15-39. Curtin, D. (2003). “Ecological Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 293-304.
|
|
14) |
Medya ve Sosyal Medya |
Thompson, J. B. (2012) “The Media and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 263-272. Schudson, M. and Beckerman, G. (2020). “’Old’ Media, ‘New’ Media, Hybrid Media, and the Changing Character of Political Participation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 269-290. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 173-190. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 95-116.
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
|
1.1 Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
|
|
1.2 İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
|
|
1.3 İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
|
|
1.4 İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
|
|
1.5 İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. |
|
|
|
|
2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
|
2.1 Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
|
|
2.2 İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
|
|
2.3 İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
|
|
2.4 İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
|
2.5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
|
2.6 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
|
2.7 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
2.8 İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
|
2.9 Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
|
|
2.10 Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
|
2.11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|