Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, küresel iklim krizinin ve ekolojik bunalımın yaşandığı çağımızda, toplum, ekonomik yapı, üretim-tüketim ilişkileri ile ekoloji arasındaki bağlantıları öğrencilere kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ekoloji ve çevre, ekolojik hareket ve çevrecilik, yeni toplumsal hareketler ve ekolojik hareket, çevre etiği, Türkiye'de çevre politikaları, kentlerde ve kırsalda çevre sorunları, ilkel, köleci, feodal, kapitalist ve sosyalist toplumlarda doğa, küresel ısınmanın sebepleri ve sonuçları, sürdürülebilir yaşam, toplumsal ekoloji. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilkel, köleci, feodal, kapitalist ve sosyalist toplumların doğayı nasıl toplumsallaştırdığı konusunda kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler, günümüzde yaşanan iklim krizi, ozon tabakasının delinmesi, hava su toprak kirliliği, biyolojik çeşitliliğin yok olması gibi sorunların modern kapitalist toplumla ilişkisini kurarlar. Sürekli üretim ve tüketime ve ekonomik büyümeye odaklanmış ileri sanayi toplumlarını, sanayi devriminden başlayarak analiz edebilirler.
|
3) Çevre etiği konusunda geliştirilmiş teorik yaklaşımları tanır ve tartışırlar. Bu yaklaşımların toplumları dönüştürme potansiyelini kavrarlar.
|
4) Küresel ısınmanın sebeplerini ve sonuçlarını bilir, sürdürülebilir bir yaşam için yapılması gerekenleri kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir birey olarak kendi karbon ayak izlerini hesaplayabilirler. Tüketim alışkanlıkları ve doğaya verilen zarar konusunda ailelerini, işletmeleri, toplumu sorgulayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekolojik hareketin siyasallaşması, yeşil partilerin yükselişi konusunda bilgi sahibi olurlar. Sivil toplum kuruluşları, vatandaş inisiyatifleri, yeşil partiler ile devletlerin çevre politikalarını karşılaştırabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekoloji-çevre, ekolojik hareket-çevrecilik tanımları |
|
|
2) |
Ekoloji ve etik |
|
|
3) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Yeni toplumsal hareketler |
|
|
4) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Siyasette Ekoloji Hareketi |
|
|
5) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Çevreciliğin Tarihi ve Siyasal Gelişimi |
|
|
6) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Siyasi Partilerin Çevre Politikaları |
|
|
7) |
Derin Ekoloji-Sığ Ekoloji |
|
|
8) |
İlkel ve köleci toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
9) |
Feodal, kapitalist ve sosyalist toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
10) |
Modern toplumun temelleri |
|
|
11) |
Sanayi devrimi ve ileri sanayi toplumlarında üretim-tüketim |
|
|
12) |
Küresel iklim krizinin nedenleri ve sonuçları |
|
|
13) |
Sürdürülebilir yaşam |
|
|
14) |
Toplumsal ekoloji |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
|
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
|
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
15 |
30 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |