DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413YETOS-YON2377 | Kalite Yönetim Sistemleri | 4 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi YAHYA KEMAL KÖSALI |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında öğrencilerin; kurum ve kuruluşlarda, yönetim kalitesinin geliştirilmesi amacıyla yönetim sistem standartlarının genel çerçevesi, standart, standardizasyon ve ulusal kalite sistemleri hakkında farkındalık düzeylerinin arttırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim ve Organizasyon ile Kaliteye ilişkin temel kavramlar KY uygulamalarına tarihsel bakış ve KY Paradigmaları TKY ve temel ilkeleri Kalite Yönetim Sistemleri Prensipleri ve Standartları Kalite ve Standardizasyonda Ulusal ve Uluslararası Otoriteler Ulusal ve Uluslararası Kalite Ödülleri ve KY Modelleri KY ve Problem Çözme Teknikleri KY Sistem Dokümantasyonu, İç Denetim ve Belgelendirme Süreci Entegre Yönetim Sistemleri Yaklaşımı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Bilgi Güvenliği Standardı Çevre Standartları Gıda Standartları İş Sağlığı ve Güvenliği Standardı |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Yönetim ve Organizasyon ile Kaliteye ilişkin temel kavramlar | ||
2) | Kalite Yönetimi uygulamalarına tarihsel bakış ve Kalite Yönetimi Paradigmaları | ||
3) | TKY ve temel ilkeleri | ||
4) | Kalite Yönetim Sistemleri Prensipleri ve Standartları | ||
5) | Kalite ve Standardizasyonda Ulusal ve Uluslararası Otoriteler | ||
6) | Ulusal ve Uluslararası Kalite Ödülleri ve KY Modelleri | ||
7) | Kalite Yönetimi ve Problem Çözme Teknikleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | KY Sistem Dokümantasyonu, İç Denetim ve Belgelendirme Süreci | ||
10) | Entegre Yönetim Sistemleri Yaklaşımı | ||
11) | ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi | ||
12) | İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği Standardı | ||
13) | ISO 14001:2015 Çevre yönetim sistemleri | ||
14) | ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Standardı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. | |
4) | Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. | |
5) | Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. | |
7) | Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. | |
10) | Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. | |
11) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. | |
12) | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. | |
13) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
14) | Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. | |
15) | Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 30.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |