Dersin Amacı: |
İnsan varlığını sürdürebilmek için iletişime ihtiyaç duymaktadır. İletişim bu yönüyle bireyler arası, toplumlar arası, mekanlar ve zamanlar arası pek çok olguya da yön vermekte, köprü görevi görmektedir. Ders; iletişimin üstlendiği bu misyonu en doğru, en etkili, en etkileşimli şekilde ortaya koyulmasını amaçlamaktadır. Dersin amacı; iletişim süreçlerine yönelik farkındalığı geliştirmek, iletişimin insan hayatındaki önemine psikolojik ve sosyolojik açıdan vurgu yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin temel kavramları üzerinde durulmaktadır. İletişim stratejilerini, sınıflandırılması, önemi, amacı, uygulanması konularını işleyerek Halkla ilişkiler alanında görev alacak öğrencilere iletişim çatışmaların çözümü, iç ve dış iletişim sürecin, yönetebilme , empati geliştirme ve zaman yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitelerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim kavramının kökeni, amaçları, işlevleri, niteliklerini hakkında bilgiye sahip olur.
|
2) Sözel iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim gibi iletişim türlerinin insan hayatındaki önemine vurgu yaparak, ayırt edici özelliklerini bilir.
|
3) İletişimi etkili yapacak becerileri kuramsal olarak öğrenir. Eğitim ve iş hayatında etkili iletişimin önemine dikkat çeker.
|
4) İşbirliği kavramının iletişim sürecine etkisini açıklar. Bireyler arası iletişimin toplumsal sonuçlarına dikkat çeker.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknolojik gelişmeleri iletişim çerçevesinde yorumlar ve eleştirel bakar.
|
2) Etkili iletişim sürecini, bireysel ve toplumsal kazanımları ile hayatına uygular.
|
3) İletişim becerilerini geliştirerek, sosyal hayatına uygular. Eğitim ve iş yaşamında insan ilişkilerini düzenler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma, sorgulama, eleştirme yetkinliğini geliştirerek öğrenme merakını arttırır.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
|
|
1.2 Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
|
|
1.3 Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.4 Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.5 Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
|
|
1.6 Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
|
|
|
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
|
2.1 Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.2 Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.3 Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
|
|
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
|
3.1 Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
|
|
3.2 Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
|
|
3.3 Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
|
|
3.4 Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |