ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar ProgramcılığıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50031YETOS-SOS2120 Kişisel Gelişim ve Farkındalık 0 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHU SAMAV UĞURSOY
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dr. Öğr. Üyesi AHU SAMAV UĞURSOY
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin kişisel gelişim ve farkındalık kavramlarını öğrenmeleriyle birlikte, kendilerini hangi alanlarda ve nasıl geliştirecekleri konusunda bilgilendirmek ve farkındalıklarını arttırmak suretiyle kendini tanımalarını sağlamak, özgüven kazandırmak, doğru iletişim kurmak, liderlik, beden dili gibi konulardaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kendini tanıma, sözsüz iletişim, beden dili, özgüven, liderlik ve yönetim becerileri, doğru iletişim kurma, beden dili, gelişim, zaman ve stres yönetimi konularını kapsamaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kişilik tiplerini ve özelliklerini bilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kendini tanıma, kişilik kavramını anlama.
  2) Motivasyon kavramını ve farklı kişilik tiplerini nasıl motive edeceğini bilme
  3) İletişim kavramını anlama ve sözlü-sözsüz doğru iletişim nasıl kurulur bilme
  4) Sözsüz iletişimin işlevlerini bilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Zaman yönetimi ve stres yönetimi kavramlarını bilme ve hayatına uygulayabilme
  2) Liderlik ve yönetim kavramlarını bilme, liderlik edebilme
  3) Bireylerin gelişim özelliklerini bilme, gelişim özelliklerine göre iletişim kurma
  4) Beden dili unsurlarını bilme ve beden dilini okuyabilme
  5) Özgüven kavramını bilme, özgüven kazanabilme

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, ders prensiplerini aktarma. Farkındalık ve kişisel gelişim.
2) Kendini tanıma ve farkındalık.
3) İletişim kavramı ve sözsüz iletişim.
4) Beden dili I
5) Beden dili II
6) Stres yönetimi
7) Vize
8) Zaman Yönetimi
9) Yönetim ve Liderlik
10) Çatışma yönetimi
11) Film gösterimi
12) Özgüven
13) Gelişim ve gelişim evreleri
14) Gelişim dönemlerine göre etkili iletişim ve motivasyon
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notu verilmektedir.
Diğer Kaynaklar: İlber Ortaylı, Bir Ömür Nasıl Yaşanır, Kronik Kitap.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir.
1) Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir.
1) Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir.
2) Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir.
2) Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar.
3) Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur.
3) Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur.
3) Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar.
5) Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Web tasarımının temellerini tanımlar.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder.
6) Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
6) Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir.
7) İşletim sistemlerini kurar ve yönetir.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Veri tabanı uygulamaları geliştirir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Okuma

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 78
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3