Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kişilik tiplerini ve özelliklerini bilme
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendini tanıma, kişilik kavramını anlama.
|
2) Motivasyon kavramını ve farklı kişilik tiplerini nasıl motive edeceğini bilme
|
3) İletişim kavramını anlama ve sözlü-sözsüz doğru iletişim nasıl kurulur bilme
|
4) Sözsüz iletişimin işlevlerini bilme
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zaman yönetimi ve stres yönetimi kavramlarını bilme ve hayatına uygulayabilme
|
2) Liderlik ve yönetim kavramlarını bilme, liderlik edebilme
|
3) Bireylerin gelişim özelliklerini bilme, gelişim özelliklerine göre iletişim kurma
|
4) Beden dili unsurlarını bilme ve beden dilini okuyabilme
|
5) Özgüven kavramını bilme, özgüven kazanabilme
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
| 1) |
Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
|
| 1) |
Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
| 1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
| 1) |
Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
|
| 1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
| 2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
| 2) |
Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
| 2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
| 2) |
Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
| 2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
| 2) |
Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
|
| 3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
| 3) |
Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
| 3) |
Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
|
| 3) |
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
|
| 3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
| 3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
| 4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
| 4) |
Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
| 4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
| 4) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
| 4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
| 4) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
| 5) |
Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
| 5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
| 5) |
Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
| 5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
| 5) |
Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
| 6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
| 6) |
Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
|
| 6) |
Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
| 6) |
Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
|
| 7) |
İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
| 7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
| 8) |
Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
| 8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
| 9) |
Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
| 9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
| 10) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
|