Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilkel, köleci, feodal, kapitalist ve sosyalist toplumların doğayı nasıl toplumsallaştırdığı konusunda kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler, günümüzde yaşanan iklim krizi, ozon tabakasının delinmesi, hava su toprak kirliliği, biyolojik çeşitliliğin yok olması gibi sorunların modern kapitalist toplumla ilişkisini kurarlar. Sürekli üretim ve tüketime ve ekonomik büyümeye odaklanmış ileri sanayi toplumlarını, sanayi devriminden başlayarak analiz edebilirler.
|
3) Çevre etiği konusunda geliştirilmiş teorik yaklaşımları tanır ve tartışırlar. Bu yaklaşımların toplumları dönüştürme potansiyelini kavrarlar.
|
4) Küresel ısınmanın sebeplerini ve sonuçlarını bilir, sürdürülebilir bir yaşam için yapılması gerekenleri kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir birey olarak kendi karbon ayak izlerini hesaplayabilirler. Tüketim alışkanlıkları ve doğaya verilen zarar konusunda ailelerini, işletmeleri, toplumu sorgulayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekolojik hareketin siyasallaşması, yeşil partilerin yükselişi konusunda bilgi sahibi olurlar. Sivil toplum kuruluşları, vatandaş inisiyatifleri, yeşil partiler ile devletlerin çevre politikalarını karşılaştırabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekoloji-çevre, ekolojik hareket-çevrecilik tanımları |
|
|
2) |
Ekoloji ve etik |
|
|
3) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Yeni toplumsal hareketler |
|
|
4) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Siyasette Ekoloji Hareketi |
|
|
5) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Çevreciliğin Tarihi ve Siyasal Gelişimi |
|
|
6) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Siyasi Partilerin Çevre Politikaları |
|
|
7) |
Derin Ekoloji-Sığ Ekoloji |
|
|
8) |
İlkel ve köleci toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
9) |
Feodal, kapitalist ve sosyalist toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
10) |
Modern toplumun temelleri |
|
|
11) |
Sanayi devrimi ve ileri sanayi toplumlarında üretim-tüketim |
|
|
12) |
Küresel iklim krizinin nedenleri ve sonuçları |
|
|
13) |
Sürdürülebilir yaşam |
|
|
14) |
Toplumsal ekoloji |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dış ticaret operasyonlarına ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Uluslararası ticarete ve uluslararası iktisada ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Dış ticaretin ithalat ve ihracat boyutunda temel fonksiyonlarını ve esaslarını sıralar, iş süreçlerini tarif eder. |
|
|
1.3 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini sıralar. |
|
|
1.4 Serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri ve uygulamalarını örneklerle anlatır. |
|
2) |
Uluslararası ekonomik, politik, kültürel, sosyal, hukuki ve finansal konjonktürü takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. |
|
|
2.1 Dış ticaret mevzuatını , gümrük mevzuatını ve dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ilgili sair mevzuatı hatırlar. |
|
|
2.2 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve becerileri yorumlar. |
|
|
2.3 Ticaret hukukunun temel esasları ve unsurları hakkında bilgileri anlatır. |
|
|
2.4 Uluslararası finans ve muhasebe işlemlerini operasyonel faaliyetlere uyarlar. |
|
|
2.5 Türkiye ekonomisi ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
|
|
3) |
Uluslararası ticaretin, lojistiğin ve gümrük işlemlerinin gerektirdiği yönetimsel bilgileri kullanır |
|
|
3.1 Lojistik ve tedarik süreçlerini anlatır. |
|
|
3.2 Gümrükleme işlemlerinin uygulama esaslarını tarif eder belge hazırlama iş süreçlerini sıralar. |
|
|
3.3 İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
3.4 E-ticaret, pazarlama ve doğrudan satış süreçlerini hatırlar. |
|
|
3.5 Uluslararası pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.6 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini ilişkilendirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
15 |
30 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |