Dersin Amacı: |
Bu ders T.C tarihine ilişkin genel kavramların ve önemli dönüm noktalarının tanımlanmasını ve bu tarihsel gelişime bir çerçeve oluşturmayı ve farklı perspektiflerin tanıtılmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Tanzimat’la başlayan modernleşme süreci, 1876 Anayasası, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, İttihat ve Terakki Fırkası dönemi, Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, tek parti dönemi gelişmeleri, II. Dünya Savaşı ve Türkiye, çok partili hayata geçiş süreci, Demokrat Parti dönemi (1950-1960) siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri ve 27 Mayıs sonrası partileşme süreci, Adalet Partisi, 1961-1980 yılları1980 askeri darbesi ve geçiş süreci (1980-1983), ANAP ve Turgut Özal dönemi ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Cumhuriyet tarihini başta siyasal olmak üzere ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler ışığında dönemlere ayırır.
|
2) Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde Uluslaşma politikalarını ve farklı siyasi ideolojilerin oluşması sürecini ele alır.
|
3) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemini ve bu dönemin temel dinamiklerini, felsefesini anlatır. Çok partili hayat ile beraber siyasete getirilen yeni yorumları ele alır. Yeni bir kültürel, sosyal, siyasal hayatın doğuşunu anlatır.
|
4) Türkiye toplumunun geçirdiği sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri inceler.
|
5) Yirminci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’ye dair yeni arayışları yorumlar. Modernleşmenin ve sonrasında küreselleşmenin ülkenin gelişimindeki rolünü analiz eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Cumhuriyet Tarihi giriş soru ve sorunları |
|
|
2) |
1908 Jön Türk devrimi
İttihat ve Terakki dönemi
|
|
|
3) |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu ve devrimler |
|
|
4) |
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ---1923-1945 Tek Partili Dönem ---1946-1950 Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş |
|
|
5) |
1950’li yılların iki partili siyasi hayatı |
|
|
6) |
Soğuk Savaş, Demokrat Parti’nin ABD ile yakınlaşması, Kore Savaşı, NATO üyeliği, Küçük Amerika olma çabaları |
|
|
7) |
1960’lar. Çok partili siyasi hayat. Türkiye ekonomisi, kentleşme ve sosyal değişimler |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
1970’ler Artan siyasi çekişmeler, toplumsal hareketler |
|
|
10) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
11) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
12) |
1980’ler ve darbe sonrası değişen kültürel, sosyal atmosfer |
|
|
13) |
1980 ve 1990’ların siyasi gelişmeleri |
|
|
14) |
1980 ve 1990'lar ekonomik gelişmeler |
|
|
15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
|
|
1.2 Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
|
|
1.3 Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.4 Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
|
|
1.5 Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
|
|
1.6 Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
|
|
|
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
|
2.1 Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.2 Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
2.3 Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
|
|
|
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
|
3.1 Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
|
|
3.2 Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
|
|
3.3 Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
|
|
3.4 Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
1 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
5 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
89 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |