Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler mesleki etik ve farklı meslekler için geliştirilmiş etik çerçeveler konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler etik davranış ilkelerini ve etik dışı davranmanın sonuçlarını bilirler.
|
3) Öğrenciler bir mesleki alanda uzman olmanın anlamını kavrar, mesleki yozlaşmanın nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilirler.
|
4) Sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. Kurumsal sosyal sorumluluğun sadece hayırseverlik kampanyaları değil bir yönetim modeli olduğunu kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler büyük işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk modellerini ve kampanyalarını inceler, bunların benzerlerini tasarlayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Etik ve Ahlak Kavramlarının Tanımları
Etik-Birey, Etik-Toplum İlişkisi |
Ders notları okunacak.
İoanna Kuçuradı'nin Etik, Ahlak ve Etikler adlı kitabı önerilir.
|
|
2) |
Etik Düzeyleri ve Etik Sistemleri
Etik Kuralları ve Etik Davranış İlkeleri |
|
|
3) |
Meslek Etiği
Meslek Etiğinin Tarihçesi
Türk Kültüründe Meslek Etiği ve Ahilik |
|
|
4) |
Ekonomik Sistemler ve Ahlak
Kapitalizm ve Etik
Sosyalizm ve Etik |
|
|
5) |
Yozlaşma ve Mesleki Yozlaşma
Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışlar |
|
|
6) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
|
7) |
İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Etik
|
|
|
9) |
Ekoloji ve Etik: Çevre Etiği |
|
|
10) |
Medya ve İletişim Etiği |
|
|
11) |
Tıp Etiği |
|
|
12) |
Hukuk Etiği |
|
|
13) |
Siyaset Etiği |
|
|
14) |
Basın Etiği |
|
|
15) |
İş Etiği |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
|
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
10) |
Lojistiğin tüm alanlarında İngilizce ve Türkçe terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme |
|
11) |
Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
15 |
30 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |