Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
| 
	
		 | 
	| 
             | 
	
	        	
	
		
	| Bilgi
                (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
             | 
	
	        
    				
	
	
          1) Girişimcilik kavramı ve sürecini bilir 
						
		
				
																								
		
		
	 | 
		
		
	
	
          2) Girişimcilikte  yaratıcılık ve yenilikçilik süreçlerine hakim olur 
						
		
																																				
																								
		
		
	 | 
		
		
	
	
          3) Mevcut bir işletmeyi alma ya da Franchising sistemi konularını bilir 
						
		
				
												
		
		
	 | 
		
		
	
	
          4) İş modeli ve stratejilerini oluşturur 
						
		
				
																								
		
		
	 | 
		
		
	
	
          5) İş planlarının tüm bölümlerini bilir, bir plan hazırlayacak birikime sahip olur 
						
		
				
																								
		
		
	 | 
		
		
		
	
		
	| Beceriler
                (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
             | 
	
	        
    				
		
	
		
	| Yetkinlikler
                ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
             | 
	
	        
    				
	
    				
	
    				
	
    				
		
	    
    | Hafta | 
    Konu | 
    Materyal Paylaşımı *   | 
 | 
Ön Hazırlık | 
Pekiştirme | 
| 1)  | 
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 2)  | 
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 3)  | 
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
    
 | 
         | 
| 4)  | 
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 5)  | 
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 6)  | 
Girişimcilikte Tasarım | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 7)  | 
Girişimcilik İklimi | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 8)  | 
Ara Sınav | 
    
    
 | 
         | 
| 9)  | 
Franchising ve İşletme Satın Alma | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 10)  | 
İşletme Kurma | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
    
 | 
         | 
| 11)  | 
Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme | 
    Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
    
 | 
         | 
| 12)  | 
Ödev Sunumu | 
    
    
 | 
         | 
| 13)  | 
Ödev Sunumu | 
    
    
 | 
         | 
| 14)  | 
Ödev Sunumu | 
    
    
 | 
         | 
| Ders Notları / Kitaplar: | 
- Girişimcilik ve İş Kurma T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını (2015) Prof.Dr. Yılmaz Ürper, Yrd. Doç. Dr. B. Tuğberk Tosunoğlu, Doç. Dr. C. Hakan Kağnıcıoğlu, Doç. Dr. Mehmet Başar, Yrd. Doç. Dr. A. Emre Demirci, Prof. Dr. Necdet Sağlam. 
- Girişimcilik, Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular, 2017, Cinius Yayınları. 
- Girişimcilik Okulu, E. Aysan Doğaner, 2014, Kuraldışı Yayıncılık. 
    
 | 
| Diğer Kaynaklar: | 
Internet ve basından güncel konular 
Internet and press    
 | 
    
        
|   | 
Program Öğrenme Çıktıları | 
Katkı Oranı (1-5) | 
            
            | 1)  | 
            Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin temel kavram, kuram ve süreçlerini açıklayabilir; tedarik zincirinde yer alan tarafların görev ve sorumluluklarını tanımlayabilir. | 
             | 
        
            
            | 2)  | 
            Depo yönetimi, sipariş işlemleri, taşıma, paketleme ve etiketleme gibi lojistik operasyonlarını planlayabilir, yürütebilir ve değerlendirebilir. | 
             | 
        
            
            | 3)  | 
            Dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatına ilişkin temel bilgileri açıklayabilir ve dış ticaret süreçlerinde (INCOTERMS, teslim ve ödeme şekilleri vb.) uygulayabilir. | 
             | 
        
            
            | 4)  | 
            Lojistik işletmelerinin iç ve dış çevresini ekonomik göstergeler açısından analiz edebilir ve sektörel gelişmeleri yorumlayabilir. | 
             | 
        
            
            | 5)  | 
            Lojistik alanında karşılaşılan karmaşık sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve farklı bakış açılarını sentezleyerek yenilikçi çözümler geliştirebilir. | 
             | 
        
            
            | 6)  | 
            Tasarım, planlama ve karar verme süreçlerinde kuramsal bilgileri ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. | 
             | 
        
            
            | 7)  | 
            İşyerinde mesleki eğitim dersi aracılığıyla kazanılan deneyimleri kullanarak teorik bilgileri pratikle bütünleştirebilir ve mesleki yeterlilik sergileyebilir. | 
             | 
        
            
            | 8)  | 
            Etik değerlere, sosyal sorumluluk ilkelerine ve iş hukuku kurallarına uygun biçimde davranabilir ve mesleki etik bilincini gösterebilir. | 
             | 
        
            
            | 9)  | 
            Sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve çevresel duyarlılık ilkelerini dikkate alarak kararlar alabilir ve süreçleri yönetebilir. | 
             | 
        
            
            | 10)  | 
            Takım çalışması ortamında etkin biçimde yer alabilir, liderlik özellikleri gösterebilir ve yazılı-sözlü iletişim becerilerini kullanarak farklı paydaşlarla etkili iletişim kurabilir. | 
             | 
        
            
            | 11)  | 
            Lojistik alanındaki yeni gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri izleyebilir, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla kendini sürekli geliştirebilir. | 
             | 
        
    
            
    
        | ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
    
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | 
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | 
Süresi (saat)	 | 
Toplam İş Yükü | 
| Ders | 
14 | 
2 | 
28 | 
| Laboratuvar | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Uygulama | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Derse Özgü Staj | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Arazi Çalışması | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 
14 | 
2 | 
28 | 
| Sunum / Seminer | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Proje | 
0 | 
0 | 
0 | 
| Ödevler | 
1 | 
6 | 
6 | 
    
        | Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | 
        - | 
                    - | 
                 62  | 
    
    
        | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
    
    
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | 
        Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | 
                    Süresi (saat)	 | 
                Toplam İş Yükü | 
    
            
            | Kısa Sınav | 
            2 | 
                            1 | 
                                        2                     | 
                    
            
            | Ara Sınavlar | 
            1 | 
                            1 | 
                                        1                     | 
                    
            
            | Yarıyıl Sonu Sınavı | 
            1 | 
                            1 | 
                                        1                     | 
                    
        
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | 
        - | 
                    - | 
                 4  | 
    
    
        | TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 
     66  | 
    
                    | DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat)	 | 
                 4  |