DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60231YEEOS-LNG2053 | German I | 0 | Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | University Elective |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | English |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | A1 seviyesi Almanca dersinin amacı, öğrencilerin temel Almanca dil becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Bu seviyede öğrenciler, günlük hayatta kullanabilecekleri basit cümleleri ve ifadeleri öğrenecekler, sosyal konular hakkında konuşabilecekler ve dilin temel gramer kurallarını anlayabileceklerdir. Öğrenciler ayrıca dilin fonetiği ve telaffuzunu öğrenecekler ve okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir.A1.1 seviyesinde öğrenci, temel Almanca iletişim becerilerini geliştirmek için çalışacaktır. Bu, kendilerine ve başkalarına tanıtma, yolları sorup cevap vermek gibi somut ihtiyaçları ifade etmek için kullanabilecekleri temel cümleleri ve ifadeleri öğrenmelerini içerecektir. Ayrıca, kişisel ayrıntılar hakkında basit sorular sorup cevap vermelerini öğreneceklerdir. Gramer bakımından, A1.1 seviyesinde öğrenci Almanca dilbilgisi temellerini öğrenecektir, özne-fiil-nesne cümle yapısı, temel fiillerin şimdiki zaman hali ve basit cümle yapıları gibi. Ayrıca, aile, iş, hobiler, günlük rutinler gibi hayatın herhangi bir anına ilişkin temel kelime hazinesini kullanmalarını öğrenirler. A1.1 seviyesinde öğrenci okuma ve yazma becerilerini de geliştirirler, temel kelime ve dilbilgisi kullanarak basit cümleler okuyup yazmayı öğrenirler. Ayrıca, temel Almanca metinleri dinlemek ve anlamak için pratik yaparlar. |
Dersin İçeriği: | Almanca A1 Gramer İçeriği Almanca A1 gramer genel olarak aşağıdaki konulardan oluşur: A1 seviyesi Almanca derslerinin içeriği, öğrencilerin dilin temel kurallarını ve ifadelerini öğrenmelerini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Günlük hayatta kullanılan basit cümleler ve ifadeler (örneğin selamlaşma, tanışma, nerede yaşadığımız, ne iş yaptığımız, vb.) Temel gramer kuralları (örneğin cümle yapısı, fiil zamanları, vb.) Fonetik ve telaffuz eğitimi Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi Dilin kültürel yönleri ile ilgili konular (örneğin Almanya'nın tarihi, kültürü, vb.) Dersler genellikle interaktif olur, öğrenciler çeşitli etkinlikler ve görevler aracılığıyla dil becerilerini pratik yapar. Öğrenciler, öğrendikleri dil bilgisi kurallarını ve ifadeleri önce kendileri uygulamaya çalışır ve sonra öğretmenin geri bildirimi ile düzeltir. Temel İfadeler Sayılar Artikeller (belirli ve belirsiz) Tekil ve çoğul isimler Fiiller ve fiil çekimi İyelik zamirleri Cümle oluşumu Trennbare (Ayrılabilen) fiiller Modal fiiller Soru cümleleri İsmin Halleri Edatlar Emir cümleleri Sıfatlar Cümle yapıları Çekim ekleri Telafuz |
Dersin dili İngilizcedir ve Türkçe konuşmak yasaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alman alfabesinin tanıtılması, temel telaffuz kuralları ve bazı temel kelime ve ifadeler.
Selamlaşmalar ve tanışmalar. Temel dilbilgisi yapıları, örneğin konu-fiil-nesne cümle düzeni ve fiil ekleri. |
||
2) Aile ve arkadaşlar hakkında konuşma. Zaman, haftanın günleri ve aylar hakkında temel kelime ve ifadeler. |
||
3) Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma için temel kelime ve ifadeler. |
||
4) Zaman, tarih ve mevsimler hakkında konuşmak için kullanabileceğimiz temel kelime ve ifadelerin öğrenilmesi.
Zaman: saat, saat, dakika, saniye, sabah, öğleden sonra, akşam, gece
Tarih: bugün, dün, yarın, gün, hafta, ay, yıl
Mevsimler: ilkbahar, yaz, sonbahar, kış
İfadeler: saat kaç?, bugün hangi gün?, şu anda hangi ay? |
||
5) Kendilerini ve başkalarını tanımlayabilirler (isim, yaş, meslek, vb.).
Günlük konular hakkında kısa ve basit cümleler kurabilirler (hava durumu, saat, tarih, vb.).
Basit sorular sorabilir ve basit cevaplar alabilirler (ne yapıyorsun?, nerede yaşıyorsun?, vb.).
Temel seyahat ve yerleşim bilgilerini anlayabilirler (adres, telefon numarası, vb.).
Basit yazıları okuyabilirler ve anlayabilirler (menü, afiş, vb.).
Temel ve günlük konular hakkında kendilerini ifade edebilirler (sevdikleri yemekler, hobiler, vb.).
Temel yazım ve noktalama işaretlerini kullanabilirler.
A1 seviyesinde Almanca öğrenenler, genellikle dil öğreniminin ilk aşamasında olanlar veya temel seviyede Almanca bilgilerine sahip olanlar arasındadır. Bu seviyede öğrenilen beceriler, ileride daha ileri seviyelerde Almanca öğrenimine devam etmeyi kolaylaştırır. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | LEKTİON 1 UND WER BİST DU? | Heuber- Beste Freunde 1 DEUTSCH FÜR JUGENDLISHE LEHRERHANDBUCH KURSBUCH ARBEİTSBUCH | |
1) | Kendinizi tanıtmak, selamlaşmak, ismini sormak, nerde oturduğunuzu sormak, nerede yaşadığınızı söylemek ve nasıl olduğunu sormak. Gramer olarak da isimler artikeller ve ismin yalın hallerini öğrendik. Öznelerin isimlere ve fiillere göre çekimlerini yapmak. | Beste Freunde 1 A1 | |
2) | Lektion 2 Sie klettern gern | Heuber- Beste Freunde 1 DEUTSCH FÜR JUGENDLISHE LEHRERHANDBUCH KURSBUCH ARBEİTSBUCH | |
2) | Birisi ile tanışmak, neler yaptığını sormak ve söylemek, neler yapmaktan hoşlanıp yada hoşlanmadığını söylemek. Boş zaman aktiviteleri ve boş zaman çalışmaları üzerine alıştırmalar yapıldı. W sorularına hayır yada evet cevabı verildi. Oyun oynamak, müzik aleti çalmak ve şarkı söylemek gibi fillerin isim çekimlerini öğrendik. | Beste Freunde 1 A1 | |
3) | DAS MACHEN FREUNDE ZUSAMMEN - ANGABEN ZUR PERSONEN | Heuber- Beste Freunde 1 DEUTSCH FÜR JUGENDLISHE LEHRERHANDBUCH KURSBUCH ARBEİTSBUCH | |
3) | Gramer konusu olarak fiillerin kurallarını ve isimlerin çoğullarını öğrendik. bir cümleyi olumsuzlaştırmayı, olumsuz soru sormayı, ülke isimlerini, şehir isimlerini, spor çeşitlerini ve müzik aletlerini öğrendik. iletişim olarak ise bir konu hakkında fikrimizin olup olmadığını söylemek ve o kişinin hayatının nasıl devam ettiğini sormayı öğrendik. | Beste Freunde 1 A1 | |
4) | LANDER KUNDE WAS MACHST DU MİT DEİNEN FREUNDEN ODER FREUNDİNEN ZUZAMMEN? | ||
4) | Gramer olarak bulmak, konuşmak ve sahip olmak fiil ve yardımcı fiillerin öznelere göre çekimlerini öğrendik. Haftanın günleri, aylar ve mevsimleri öğrendik. bir gün içerisinde ders planı olarak hangi dersleri gördüğümüzü Almanca olarak öğrendik. Öğrenci planı ve haftalık plan üzerine konuşup fikirlerimizi söyledik. Pozitif ve negatif sorulara karşı cevaplarla pekiştirme yaptık. | Beste Freunde 1 A1 | |
5) | İsimler ve belirli artikellerin yalın halleri ve ismin -i hali (akk) ile cümle kurmayı öğrendik. Fiil ve ismin i halinin hangi durumlarda hangi fiillerde kullanıldığını öğrendik. Bir şeyi gramer olarak kibarca söylemeyi öğrendik. Dileklerimizi gramer hatası olmadan cümle içerisinde kullanmayı öğrendik ve televizyon serilerindeki aktör ve aktristlerin isimleri ve bunları seslendirenlerin yaşadıkları ile ilgili bir konu işledik. | Beste Freunde 1 A1 | |
5) | ER LİEBT INFORMATİK | ||
6) | Nelere ihtiyacı olduğunu söylemeyi öğrendik. Örneğin kurşun kalem, yara bandı v.b. herhangi bir restoran ve kafeye gittiğinde nasıl sipariş vermesi gerektiğini ve nasıl konuşması gerektiğini öğrendiler. Kitap haricinde Bertolt Brecht oyunlarından bir tanesi olan Galileo Galilei hayatını inceledik ve sınıfta tartıştık. O dönemin engizisyonunun tabuları ile bilimin nasıl geriletmeye çalıştığını tartıştık. Galileo'nun nasıl sürgüne gittiğini tartıştık. | Beste Freunde 1 A1 | |
7) | Johann Wolfgang von Goethe'nin edebiyatçı, siyasetçi ve çok iyi doğa bilimci olduğunu öğrendik ve Alman edebiyatına katmış olduğu şiirlerden Ein Gleiches'i inceledik. Dünya edebiyatındaki yerini tartıştık. Faust kitabını tartıştık. Hukuk, felsefe ve tıp ile ilgilenen bütün öğrencilerin okumasını önerdik. Dünya edebiyatı üzerindeki önemini konuştuk. | ||
8) | Saatin kaç olduğunu sormayı ve saatin kaç olduğunu söylemeyi öğrendik. Günün zamanları ve saatlerini nasıl doldurduğumuzu, gün içinde yapmak zorunda olduklarımızı öğrendik. Yardımcı fiil olan zorunluluk ve yapabilirliği cümle içerisinde kullandık. Boş zaman aktiviteleri üzerine konuştuk. Hangi saatte neler yaptığımızı konuştuk. | Beste Freunde 1 A1 | |
9) | Ara sınav | ||
10) | Bir çok fiilin çekimlerini ve kullanım şekillerini öğrendik. Günlük konuşmada mastar fiilini öğrendik. Akkusatif ismin i halinin yoğun bir kullanıma sahip olduğunu, eylemden etkileniyorsa o zaman belirtme hali olan ismin i halinin alan fiillerin cümle içinde kullandık. | ||
11) | Kısa Sınav yapıldı. Almanca bir metin Türkçe'ye çevrildi. Uzay Yolu konulu metnin çevrisinde bilmediğimiz kelimelerle düzgün cümle kurmayı öğrendik. | ||
12) | Almanca kuralsız fiillerin çekimini öğrendik. Kitaptan tekrarlar yapıldı. Ve alıştırma ve pratikler yaptık. | ||
13) | Saatlerin tekrarını yaptık. Fiillerin çeşitlerini yaptık. Alternatifleri öğrendik. Ülkelerin ve dillerin Almanca yazılımlarını, o ülkelerin uyruklarını ve o ülkelerin kültürlerini öğrendik. Bayrakları, başkentlerini ve konuştukları dilleri Almanca isimlerini öğrendik. | ||
14) | Yılsonu sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | BESTE FREUNDE A1 - HEUBER DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. DEUTCH FÜR JUGENDLİCHE AUDİO-CD ZUM KURSBUCH |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirebilir. | |
2) | Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklayabilir. | |
3) | Tedarik zinciri sürecini tüm yönleriyle değerlendirebilir. | |
4) | Satın alma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklayabilir. | |
5) | Ulusal ve uluslararası mevzuat düzenlemelerini takip edebilir. | |
6) | Taşımacılık süreçleri, depo iş süreçleri, stok yönetimi, sipariş yönetimi, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme gibi lojistik faaliyetlerini yürütebilecek bilgiye sahip olur. | |
7) | Yönetim bilgi sistemlerinde lojistik operasyonlarını planlayabilir. | |
8) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
9) | Proje yönetiminin aşamalarını iş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözmek için uygulayabilir. | |
10) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir. | |
11) | Dijitalleşme süreçlerinin lojistik operasyonlarında gerçekleşen gelişmelerini takip edebilir. | |
12) | Alana dair kuramsal bilgisini takım çalışmasıyla projelendirebilir ve topluluk önünde sunabilir. | |
13) | Alana dair kuramsal bilgisini analitik yöntemlerle değerlendirip yorumlayabilir. | |
14) | Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık sahibidir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |