DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60231YEEOS-LNG2154 | German II | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | University Elective |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | |
Dersin Ön/Yan Koşulu: |
60231YEEOS-LNG2053 - German I |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Almanca A1-2, günlük yaşamda iletişim kurabilme için öğrenenlere temel bilgi ve beceriler sunmayı hedefleyen başlangıç seviyesinde bir Almanca kursudur. Almanca A1-2 için belirli ders çıktıları müfredat ve öğretim yaklaşımına bağlı olarak işlenmektedir. Selamlama ve Kendinizi Tanıtma: Öğrenenler, başkalarına selam verme, kendilerini tanıtma ve ad, milliyet, meslek gibi temel kişisel bilgileri değiş tokuş edebilme becerisine sahip olacaklar. Kelime Dağarcığı ve Dilbilgisi: Öğrenenler, aile, hobiler, yiyecekler, alışveriş, zaman ve günlük rutinler gibi konularla ilgili temel kelime dağarcığı kazanacaklar. Ayrıca, fiil çekimleri, isim cinsiyeti, artikeller, çoğul yapılar ve cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi yapılarının anlayışını geliştirecekler. Soru Sorma ve Cevaplama: Öğrenenler, kişisel bilgiler, günlük aktiviteler, tercihler ve temel ihtiyaçlarla ilgili basit soruları sorup cevaplayabilecekler. Temel Konuşmalar: Öğrenenler, restoranda yemek siparişi verme, alışveriş yapma, yol tarifi isteme ve seyahat düzenlemeleri gibi günlük yaşamla ilgili basit konuşmalara katılacaklar. Okuma ve Dinleme Anlama: Öğrenenler, basit metinleri, işaretleri ve duyuruları anlama ve sözlü ve yazılı materyallerden temel bilgileri çıkarma becerisi geliştirecekler. Yazma Becerileri: Öğrenenler, kısa, temel cümleler ve e-postalar, kartpostallar ve kişisel tanımlamalar gibi basit metinler yazma pratiği yapacaklar. Kültürel Farkındalık: Öğrenenler, Alman kültürü, gelenekleri ve adetlerine giriş niteliğinde bir anlayış kazanacaklar ve temel görgü kuralları ve toplumsal normlar hakkında bilgi sahibi olacaklar. Telaffuz ve Konuşma Becerileri: Öğrenenler, Almanca seslerin telaffuzunu, vurgu düzenlerini ve konuşma akıcılığını pratik yaparak geliştirecekler. |
Dersin İçeriği: | Bir Almanca A1-2 dersinin içeriği genellikle Almanca dilinde temel bir temel oluşturmak için çeşitli konuları ve dil becerilerini kapsar. İşte Almanca A1-2 için yaygın olan bazı ders içeriği alanları: Selamlama ve Tanışma: Diğer insanları selamlama, kendini tanıtma ve temel kişisel bilgileri değiştirme konularını öğrenme. Kelime Dağarcığı Geliştirme: Aile, hobiler, yiyecek, alışveriş, zaman, günlük rutinler ve ortak nesneler gibi çeşitli konularla ilgili temel kelime dağarcığını kazanma. Temel Dil Bilgisi: Fiil çekimi, isim cinsiyeti, artikeller, çoğullar, cümle yapısı ve basit cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi kavramlarını tanıtma ve pratik yapma. Sayılar ve Zaman: Sayıları anlama ve kullanma, saat söyleme, programları tartışma ve günlük aktiviteler hakkında konuşma. Soru Sorma ve Cevaplama: Kişisel bilgiler, tercihler, aktiviteler ve temel ihtiyaçlar hakkında soru sorma ve cevaplama alıştırmaları yapma. Temel Konuşmalar: Restoranda yemek siparişi verme, yön sorma, randevu alma ve beğenileri ve hoşlanmaları tartışma gibi günlük durumlarla ilgili basit konuşmalara katılma. Dinleme ve Anlama: Kısa diyalogları, ses kayıtlarını ve konuşulan talimatları dinleyerek önemli bilgileri anlama becerilerini geliştirme. Okuma Anlama: Basit metinleri, işaretleri ve kısa parçaları okuyarak önemli detayları çıkarma ve ana fikri anlama becerilerini geliştirme. Yazma Becerileri: Kısa cümleler yazma, formları doldurma, basit yazılı alıştırmaları tamamlama ve temel açıklamalar yazma alıştırmaları yapma. Kültürel Konular: Alman kültürü, gelenekleri ve adetleri hakkında bilgi vererek kültürel bağlamı sağlama ve dil öğrenmeyi geliştirme. Telaffuz ve Konuşma Pratiği: Almanca seslerin doğru telaffuzuna odaklanma, diyaloglar, rol oyunları ve sözlü alıştırmalar aracılığıyla konuşma becerilerini pratik etme. Tekrar ve Pratik: Öğrenilen kelime dağarcığı, dilbilgisi yapıları ve dil becerilerini pekiştirmek için düzenli tekrar oturumları. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Almanca A1-2, günlük yaşamda iletişim kurabilme için öğrenenlere temel bilgi ve beceriler sunmayı hedefleyen başlangıç seviyesinde bir Almanca A-1 dersinin devamıdır. Almanca A1-2 için belirli ders çıktıları müfredat ve öğretim yaklaşımına bağlı olarak değmektedir.
Selamlama ve Kendinizi Tanıtma: Öğrenenler, başkalarına selam verme, kendilerini tanıtma ve ad, milliyet, meslek gibi temel kişisel bilgileri değiş tokuş edebilme becerisine sahip olacaklar.
Kelime Dağarcığı ve Dilbilgisi: Öğrenenler, aile, hobiler, yiyecekler, alışveriş, zaman ve günlük rutinler gibi konularla ilgili temel kelime dağarcığı kazanacaklar. Ayrıca, fiil çekimleri, isim cinsiyeti, artikeller, çoğul yapılar ve cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi yapılarının anlayışını geliştirecekler.
Soru Sorma ve Cevaplama: Öğrenenler, kişisel bilgiler, günlük aktiviteler, tercihler ve temel ihtiyaçlarla ilgili basit soruları sorup cevaplayabilecekler.
Temel Konuşmalar: Öğrenenler, restoranda yemek siparişi verme, alışveriş yapma, yol tarifi isteme ve seyahat düzenlemeleri gibi günlük yaşamla ilgili basit konuşmalara katılacaklar.
Okuma ve Dinleme Anlama: Öğrenenler, basit metinleri, işaretleri ve duyuruları anlama ve sözlü ve yazılı materyallerden temel bilgileri çıkarma becerisi geliştirecekler.
Yazma Becerileri: Öğrenenler, kısa, temel cümleler ve e-postalar, kartpostallar ve kişisel tanımlamalar gibi basit metinler yazma pratiği yapacaklar.
Kültürel Farkındalık: Öğrenenler, Alman kültürü, gelenekleri ve adetlerine giriş niteliğinde bir anlayış kazanacaklar ve temel görgü kuralları ve toplumsal normlar hakkında bilgi sahibi olacaklar.
Telaffuz ve Konuşma Becerileri: Öğrenenler, Almanca seslerin telaffuzunu, vurgu düzenlerini ve konuşma akıcılığını pratik yaparak geliştirecekler. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch kitabıyla ilk dönemin devamını işlemeye başladık. | Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch | |
2) | Alıştırma yaptık. Gramer olarak kendi fikirlerimizi ve düşüncelerimizi söylemeyi, yazı olarak yazmayı öğrenerek bununla ilgili alıştırmaları kitaptan faydalanarak dersimizi işledik | Heuber; Beste Freunde für Jugendliche. | |
3) | Akkusativ ismin i halini, düzenli ve düzensiz fiil çekimlerini öğrendik. | ||
4) | Alman tarihinde, siyasetinde, biliminde, edebiyatında, ve sanatında vb. önemli insanları ve hayatlarını inceledik . | Beste Freunde für Jugendliche- Heuber- Google, Wikipedia, ppt etc. | |
5) | Koşmak, araba kullanmak, dans etmek, okumak ve toplamak fiillerinin akkusetiv aldığını, hobiler üzerine konuştuk. Birisiyle nasıl program yapabileceğimizi öğrendik. | Heuber- Beste Freunde für Jugendliche | |
6) | Almanca olarak CV nasıl hazırlanacağını ve sosyal platformları Cv için doğru kullanmayı öğrendik. Cv çeşitlerini inceledik. Özellikle Cv hazırlarken dikkat etmemiz gereken konuları örneklerle inceledik. | Some social platforms for CV prepare | |
7) | Almanca olarak ilk yardım öğrendik. Basit spor yaralanmalarında kullanılan PECH kurallarını ve hastalıkları öğrendik. "Başım ağrıyor, sırtım ağrıyor, yaralandım kaza geçirdim" gibi cümleleri söylemeyi öğrendik. Dativ alan şahıs çekimlerini öğrendik. Hastalıklara karşı iyi dileklerde bulunmayı (çok yaşa, uzun yaşa, geçmiş olsun) ve olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmayı öğrendik. (Kaza oldu gibi...) İnsan anatomisi ve uzuvları öğrendik. Bunları cümle içerisinde kullandık. İlk yardım öğrendik. İlk yardımda doğru uygulamaların ve kullanılacak olan ilk yardım materyallerin Almanca isimlerini öğrendik. | BESTE FREUNDE- HEUBER- A1-2 | |
8) | Ara sınav yapıldı | ||
8) | Adres ve telefon numaralarını öğrendik. Seyahat planlaması yapmayı öğrendik. Ve geçen haftaların tekrarını yaptık. | ||
9) | Hayallerle ilgili cümleler kurmayı öğrendik. | Heuber Beste Freunde für Jugendliche | |
10) | Soru Sorma ve Cevaplama: Kişisel bilgiler, tercihler, aktiviteler ve temel ihtiyaçlar hakkında soru sorma ve cevaplama alıştırması yapma. | Beste Freunde für Jugendliche- Heuber A1-2 | |
11) | Pratetium "haben ve sein" çekimlerini past-tanse (geçmiş zaman) cümleleri kullanmayı öğrendik. Fiileri, geçmiş zamana dair çekimlemeyi, dün neler yapmış olduğumuzu, geçmişte neler yapmış olduğumuzu söylemeyi öğrendik. | ||
12) | Kısa sınav (quiz) yapıldı. Geçtiğimiz hafta işlediğimiz konuların tekrarını işledik. | ||
13) | Kıyafetlerin isimleri, doğum günlerini kutlamayı ve özel günleri kutlamayı, nelerden hoşlanmadığımızı, hediye almayı ve hediye seçimini, hediye aldığımızda nasıl teşekkür edebileceğimizi; Almanca olarak sofra kurallarını ve Alman görgü kurallarını öğreniyoruz. Hayvan isimlerini tekrarlanıyoruz. Almanya'nın kendi festivalleri üzerine konuşma yaptık. | ||
14) | Yılsonu sınavı yapıldı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Heuber- Beste Freunde für Jugendliche A1-2 Arbeitsbuch (course book) |
Diğer Kaynaklar: | Heuber- Beste Freunde für Jugendliche A1-2 Arbeitsbuch (course book) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler | |
1) | Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
1) | Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. | |
1) | Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular | |
2) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
2) | İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır | |
2) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular | |
2) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. | |
3) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
3) | Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. | |
3) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır | |
4) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular | |
4) | Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler | |
4) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | |
4) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar | |
5) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. | |
5) | Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır | |
5) | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır | |
6) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir | |
6) | Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | |
8) | Kalite bilincine sahiptir | |
8) | Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. | |
9) | Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir | |
9) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
10) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
11) | Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. | |
12) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |