Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) define various social groups through different theoretical approaches
|
2) distinguish types of discrimination and define them
|
3) question discriminatory behaviour, institutions and policies
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) be receptive to different opinions and adopt democratic discussion
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) communicate without prejudices and stereotypes
|
2) object to discriminatory language and hate speech
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introduction: Means& Aims; |
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
|
2) |
Defining and Studying Social Groups Scientifically & The Functions of Social Groups |
Stangor, CH. 1, 1-27; and CH.2, 28-51; CH. 3, 52-74
WB, Stratification and Social Distance, pp.1-14
LP, 17-48
|
|
3) |
Social Hierarchy; Inequality, Stereotyping, Prejudice and Discrimination
|
Kite & Whitley, pp.1-45
Sidanius, Social Hierarchy and Asymmetrical Group Behavior, 227-262
|
|
4) |
Images of Inequality |
Images of Inequality
WB, pp. 15-32
|
|
5) |
Theories On Inequality and Discrimination
|
WB, pp.33-51; 52-67
|
|
6) |
Social Influence, Categorization and Stereotypes
|
Kite& Whitely, pp.86-125; Stangor, 75-121
|
|
7) |
NO CLASS- MIDTERM WEEK |
|
|
8) |
NO CLASS- MIDTERM WEEK |
|
|
9) |
Experiencing Discrimination
|
Kite& Whitely, pp. 392-439
Sidanius, "Let's Both Agree That You're Really Stupid" The Power of Consensual Ideology,103-126
|
|
10) |
Discrimination& Inequality-1 Class & Race &Ethnicity
|
LP, pp. 50-78 (class)
WB, pp.89-105 (race)
LP, pp. 108-138 (ethnicity)
Sidanius, "They're Just Too Lazy to Work": Discrimination in the Labor Market,150-177
Sidanius, "The More of Them' in Prison, the Better": Institutional Terror, Social Control, and the
Dynamics of the Criminal Justice System”, 202-224
|
|
11) |
Discrimination& Inequality 2 –Gender, Sexual Orientation & Migration Status
|
LP, pp.79-107 Kite &Whitely, pp.440-481 (Gender& Sexual Orientation)
LP, pp.139-162 (immigration)
|
|
12) |
Discrimination& Inequality-3 Disability, Aging, Health &Housing
|
LP, pp.163-187 (Disability)
LP, pp.189-205 (Aging)
LP, pp.263-284 (Health)
LP, pp.287-309 (Housing)
Sidanius, "They're Just Mentally and Physically Unfit": Discrimination in Education and Health Care, 178-201
|
|
13) |
Discrimination& Inequality-4: Intersectionality of Inequalities and Reducing Prejudice and Discrimination
|
LP, pp. 310-315 (intersectionality)
Kite& Whitely, pp. 527-571
|
|
14) |
General Evaluation |
|
|
15) |
FINAL EXAM PERIOD STARTS |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Charles Stangor, Social Groups in Action and Interaction, Psychology Press: New York and Hove, 2004. (From now on Stangor)
Jim Sidanius & Felicia Pratto, Social Dominance, THE PRESS SYNDICATE OF THE UNIVERSITY OF CAMBRIDGE; Cambridge, UK, 2001 (from now on Sidanius)
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
Diğer Kaynaklar: |
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Lojistik stratejilerini tanımlar. |
|
|
1.2 Satın alma ve tedarik yönetimi ile tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklar. |
|
|
1.3 Taşımacılık türlerini ve taşımacılık ekonomisi konularını açıklar. |
|
|
1.4 Stok yönetimi süreçlerini sıralar. |
|
|
1.5 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler. |
|
|
1.6 Taşımacılık alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Taşımacılık yönetiminde planlama ve operasyon yönetimini uygular. |
|
|
1.8 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini değerlendirir. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri stratejilerini açıklar. |
|
|
2.2 Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği çerçevesinde tüm lojistik faaliyetleri ilişkilendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zincirinde ağ tasarımı, planlama ve modelleme konularını uygular. |
|
|
2.4 Tedarik zincirinde risk yönetimi ve sigorta konularını yorumlar. |
|
3) |
İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirir. |
|
|
3.1 İşletmelerde stratejik yönetim ve organizasyon konularını tanımlar. |
|
|
3.2 Üretim ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlardaki pazarlama faaliyetlerini açıklar. |
|
|
3.3 İşletme yönetiminde finansal ve maliyet muhasebesi konularını değerlendirir. |
|
|
3.4 Mikro ve makro düzeyde ekonomi alanındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.5 Uluslararası ticaret süreçlerini sıralar. |
|
|
3.6 Gümrük işlemleri ilgili süreçleri açıklar. |
|
|
3.7 Temel hukuk ve ticaret hukuku ile ilgili bilgileri hatırlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|