DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50413MEEOS-BUS0190 Entrepreneurship 2 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. NİGAR ÇAĞLA MUTLUCAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere girişimcilik ve iş kurma süreçlerini öğretmek ve kendi iş planlarını yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimci adaylarına, girişimcilik sürecini, iş modeli ve stratejilerini nasıl hazırlayacağını ve bir iş planının nasıl hazırlanıp sunulacağını öğretir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Girişimcilik kavramı ve sürecini bilir
  2) Girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik süreçlerine hakim olur
  3) Mevcut bir işletmeyi alma ya da Franchising sistemi konularını bilir
  4) İş modeli ve stratejilerini oluşturur
  5) İş planlarının tüm bölümlerini bilir, bir plan hazırlayacak birikime sahip olur
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
2) Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
3) İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
4) İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
5) İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
6) Girişimcilikte Tasarım Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
7) Girişimcilik İklimi Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
8) Ara Sınav
9) Franchising ve İşletme Satın Alma Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
10) İşletme Kurma Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
11) Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
12) Ödev Sunumu
13) Ödev Sunumu
14) Ödev Sunumu
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Barringer, B.R. & Ireland, R.D. (2019) Entrepreneurship: Succesfully Lunching New Ventures, 6th Edition, Harlow:UK, Pearson Education Ltd.


Diğer Kaynaklar: - Lucky or smart? : secrets to an entrepreneurial life. / Bo Peabody. New York, Random House, 2005.
- The boardroom entrepreneur : putting the craft of entrepreneurship to work inside the large organisation / Mike Southon, Cris West. London, Random House House, 2005.
- Girişimcilik : uygulamalı girişimcilik eğitimi, KOSGEB destekleri, iş planı, sosyal sermaye, stratejik girişimcilik, güncel yaklaşımlar / editör: Himmet Karadal ; Ünal Ay ... [ve başkaları]. Beta Yayınları, 2014.
- Social capital and entrepreneurship / Philip H. Kim, Howard E. Aldrich. Boston, Now, 2005.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar.
1) Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir.
1) Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir.
1) Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
1) Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir.
2) Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar.
2) Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar.
2) Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır.
2) Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir.
2) Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir.
2) Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar.
3) Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir.
3) Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
3) Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir.
3) Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir.
3) Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür.
3) Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır.
4) Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır.
4) Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar.
4) Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder.
5) Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir.
5) Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir.
5) Hava Kargo operasyonlarını yönetir.
6) Bilet satış konularını bilir.
6) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
7) Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7) Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir.
8) Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir.
8) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder.
9) Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır.
9) Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
9) Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir.
10) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
10) Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
11) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
12) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler.
14) Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır.
16) Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Ödev
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 62
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 66
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4