Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
2) |
Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
3) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
|
|
4) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
5) |
İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
6) |
Girişimcilikte Tasarım |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
7) |
Girişimcilik İklimi |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Franchising ve İşletme Satın Alma |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
10) |
İşletme Kurma |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
11) |
Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri, internet araştırması
|
|
12) |
Ödev Sunumu |
|
|
13) |
Ödev Sunumu |
|
|
14) |
Ödev Sunumu |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
1) |
Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir. |
|
1) |
Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir. |
|
1) |
Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir. |
|
2) |
Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar. |
|
2) |
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar. |
|
2) |
Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
2) |
Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir. |
|
2) |
Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar. |
|
3) |
Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
3) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
3) |
Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
3) |
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır. |
|
4) |
Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
5) |
Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir. |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
5) |
Hava Kargo operasyonlarını yönetir. |
|
6) |
Bilet satış konularını bilir. |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
7) |
Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
7) |
Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir. |
|
8) |
Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
9) |
Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
10) |
Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
12) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
14) |
Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
16) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|