Dersin Amacı: |
Olaylar ve olgular karşısında Değişimin gereklerini hızlı ve doğru bir şekilde anlamak.
Yeni duruma kavrayıp, analiz ederek optimum düzeyde fayda oluşturacak biçimde tepki geliştirebilmek, farkındalığını ve bilinç düzeyini oluşturmak. |
Dersin İçeriği: |
Etkili liderliğin önemi, Liderlerin başarılı uygulamaları, Liderlik Kuramları, Duygusal Zeka, Takım üyelerinin güçlü yanlarını anlamak, Başarılı ekip çalışmasına katkıda bulunmak, Kişisel iletişim becerilerini geliştirmek, Etkili zaman yönetimi, Takım olarak çalışmak, Sanal ekipler, Takım üyesi olmak, Değişimi yönetmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
|
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
|
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
|
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
|
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
|
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|