ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60215GETOS-SNT2150 Müzik 0 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Genel Eğitim Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. EYLEM ARICA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, müzik algısının gelişmesine yardımcı olacak temel teorik bilgi ve kavramları kulak eğitimi çalışmaları ile desteklemek ve böylece bilinçli müzik dinlemeye yardımcı olacak temel donanımları kazandırmaktır. Ayrıca, ders içeriği çalgı/ses eğitimi alan ya da almayı düşünenler için teorik açıdan katkı ve destek de sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Müziğin Bileşenleri, temel müzik terminolojisi ve nota okuma çalışmaları, farklı çalgı seslerini ve majör - minör akorları ayırt etme çalışmaları, çalgı ailelerini öğrenmek, farklı müzikal kompozisyon örnekleri (konçerto, sonat, senfoni), aktif dinleme teknikleri üzerine çalışmalar, Barok, Rönesans ve Romantik dönemlerden seçilmiş bestecilerin baş yapıtlarından örnekler, Çağdaş Türk Bestecileri'nin eserlerinden örnekler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci temel müzik terminolojisine ve nota bilgisine sahiptir.
  2) Öğrenci müziğin bileşenleri hakkında temel teorik bilgiye sahiptir.
  3) Öğrenci müziğin bileşenlerini temel düzeyde değerlendirebilecek eğitimli bir kulağa sahiptir.
  4) Öğrenci farklı müzikal kompozisyonlar ve farklı çalgı toplulukları hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
  5) Öğrenci farklı dönemlere ait besteciler ve eserleri hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci dinlediği müziği, müziğin bileşenlerini dikkate alarak değerlendirebilir.
  2) Öğrenci edindiği teorik ve kavramsal bilgileri, bir çalgıyı öğrenmek ya da çalgıdaki hakimiyetini arttırmak için kullanabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci müzik algısını geliştirmek için kullandığı öğrenme yöntemlerinden kendi mesleği için ya da hayatın farklı alanları için yararlanabilir.
  2) Öğrenci bilinçli bir müzik dinleyicisi olarak toplumun müzik ve sanatta ilerlemesine katkıda bulunur.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Müziğin Bileşenleri: Melodi,Tını, Ritim, Tempo, Dinamikler
2) Müzik teorisine giriş: Dizek, anahtar, nota adları ve değerleri. Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
3) Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorları ve çalgı seslerini ayırt etme. (klavsen, piyano, keman ailesi.) seslerin (keman ailesi. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
4) Orkestra, oda müziği, ve opera hakkında temel bilgiler. Vokal aralıkları. Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
5) Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve tahta nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
6) Konçerto, sonat ve senfoni gibi müzikal kompozisyonlara genel bakış . Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
7) Tekrar ve pekiştirme Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
8) Vize Yedi hafta boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
9) Müziğin Bileşenleri: Armoni, Form, Doku, Dizi.
10) Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve bakır nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
11) Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
12) Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
13) Çağdaş Türk Bestecilerinin eserlerinden örnekler. Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
14) Öğrenci sunumları. Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi
15) Tekrar ve pekiştirme Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı Dönem boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır.
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ödev 1 % 5.00
Sunum 1 % 5.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 1 6
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 39
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 43
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3