Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnsan ve Hakları |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 1-23.
Materyal
|
|
2) |
Temel Hak ve Özgürlükler |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 215-230.
Materyal
|
|
3) |
İnsan Hakları ve Eşitsizlik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 143-152.
Materyal
|
|
4) |
İnsan Haklarının İcadı |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 15-35.
Materyal
|
|
5) |
İnsan Haklarının Gelişimi |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 11-44.
Materyal
|
|
6) |
İnsan Hakları ve Evrensellik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 57-96.
Materyal
|
|
7) |
İnsan Hakları ve Devlet |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 96-119.
Materyal
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Sivil Toplum |
Okuma: Civil Society, John Keane, Springer-Verlag, p. 1-4.
Materyal
|
|
9) |
İnsan Hakları ve Hukuk |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 176-212.
Materyal
|
|
10) |
Demokrasi ve İnsan Hakları |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 77-94.
Materyal
|
|
11) |
Türkiye'de İnsan Hakları -I- |
Okuma: Human Rights in Turkey, Ercan Balcıoğlu, Springer, p. 23-48.
Materyal
|
|
12) |
Türkiye'de İnsan Hakları -II- |
Okuma: Syrian Refugees in Turkey, Alia Hadid and Rabia Hos, Springer, p. 159-175.
Materyal
|
|
13) |
İnsan Hakları ve Uluslararası Kuruluşlar |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 138-166.
Materyal
|
|
14) |
İnsan Haklarının Eleştirisi |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 176-215.
Materyal
|
|
15) |
İnsan Haklarının Geleceği |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 184-196.
Materyal
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
*Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, 2007.
|
Diğer Kaynaklar: |
*Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, 2007.
*The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, 2010.
*Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, 2011.
*Human Rights in Turkey, Hasan Aydin and Winston Langley (ed.), Springer, 2021.
*Human and Civil Rights, K. Lee Lerner, Adrienne Wilmoth Lerner, Brenda Wilmoth Lerner (ed.), Thomson Gale, 2006.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
|
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
|
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
|
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
|
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
|
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
|
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|