Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
INTRODUCTION: MEANS & AIMS |
Introductıon of course texts
|
|
2) |
WHAT IS GENDER? WHAT DO WE MEAN BY GENDER EQUALITY?
|
Wade & Ferree, 1-8
Evans, 1-22
Grusky, Ch. 36, 305-311.
|
|
3) |
THEORISING GENDER-1
|
Kenschaft, Ch. 1 “Introduction; What’s Gender; Seven Perspectives”, 1-19
|
|
4) |
THEORISING GENDER-2- Gender Reform Feminisms
|
Lorber, 21-116
|
|
5) |
THEORISING GENDER-3- Gender Resistant Feminism |
Lorber, 117-192
|
|
6) |
THEORISING GENDER-3- Gender Rebellion Feminisms
Lorber, 193-314. |
Lorber, 193-314.
|
|
7) |
GENDER IDEOLOGIES; GENDER & BODY
|
Wade & Ferree, Ch. 2 & Ch. 3, 9-65
|
|
8) |
MIDTERM WEEK –NO CLASS |
COURSE MATERIALS
|
|
9) |
INEQUALITY & WOMEN
|
Wade & Ferree, Ch. 7, 159-189.
|
|
10) |
HOLY DAYS: BANK HOLIDAY- RAMADAN FEST |
|
|
11) |
INEQUALITY AND MEN
|
Wade &Ferree, Ch.6, 125- 157.
|
|
12) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS – HEALTH& EDUCATION
|
Wade &Ferree, Ch. 8, 196-217
Kenschaft, Ch. 6, 168-198; Ch. 7, 202-236
|
|
13) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- FAMILY &MARRIAGE; SEXUALITY& &VIOLENCE
|
Wade& Ferree, Ch.11, 288-319
Kenschaft, Ch.3 59-93; Ch. 4, 96-109; Ch. 5,131-166
|
|
14) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- POLITICS &WORK
|
Politics; Kenschaft, Ch. 8, 237-271; Wade&Ferree, Ch. 13, 357-387
Work: Kenschaft, Ch.2, 22-40; 49-57; Wade &Ferree, Ch. 12, 321-355
|
|
15) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- GENDER MAINSTREAMING AND GENDER EQUALITY POLICIES
|
Evans, Ch. 5, 120-139
Kenschaft, CH.12, 368-377
|
|
16) |
FINAL WEEK |
COURSE MATERIALS
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Wade, Lisa & Ferree, Myra Marx, Gender: Ideas, Interactions, Institutions, Second Edition. New York : W. W. Norton & Company,2018. (FROM NOW ON WADE & FERREE)
Evans, Mary, The Persistence of Gender Inequality , Cambridge, UK ; Malden, MA : Polity Press, 2016. (FROM NOW ON EVANS)
David Grusky & Szonja Szelényi (eds), The Inequality Reader: Contemporary and Foundational Readings in Race, Class and Gender, Second Edition, Westview Press, 2011. (FROM NOW ON GRUSKY)
Lorber, Judith, Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Fourth Edition, Oxford University Press, 2010. (FROM NOW ON LORBER)
Lori Kenschaft et al. Gender Inequality in Our Changing World: Comparative Approach, Routlege; Taylor & Francis, NY; London, 2016. (FROM NOW ON KENSCHAFT)
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
|
|
|
|
2) |
İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
|
|
2.2 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
|
2.3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
|
|
2.4 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
|
|
2.5 İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
|
|
|
|
3) |
Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
|
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
|
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
3.8 Kalite bilincine sahiptir |
|
|
3.9 Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|