Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin pandeminin de etkisiyle ivmelenen ve gittikçe değer gören e-ticaret faaliyetlerini yerine getirebilecek, e-ticaret kavramlarına ve dinamiklerine hakim, teorik yönden donanımlı aynı zamanda öğrendiklerini pratiğe geçirebilmelerini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
E-ticaretin tarihsel gelişimi, e-ticaretle ilgili kavramlar, , e-ticaret iş modelleri, yasal yükümlülükler, e-pazarlama, web sitesi açma, pazaryerleri, e-ticaretle ilgili güncel konular gibi genel olarak e-ticaretin nasıl uygulanacağı ve e-ticareti etkileyen faktörler ele alınacaktır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) E-Ticareti ve ilişkili kavramları bilir
|
2) E-Ticaretteki farklı iş modellerini ve uygulamada nasıl kullanılabileceğini bilir
|
3) E-Ticaret gelir modellerini anlar
|
4) E-Ticaret sitesi kurma, pazaryerlerine girme gibi konularda bilgiye sahip olur
|
5) E-Pazarlama konusunu bilir
|
6) E-ticaretin teknik ve yasal yönlerini anlar
|
7) E-Ticaretin performans ölçümünün nasıl yapılması gerektiğini anlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma ve Genel Bilgilendirme, Temel Kavramlar, E-ticaretin Gelişimi ve Tarihi, Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret (istatistikler)
|
|
|
2) |
E-ticaretin ekonomik hayata etkileri, E-Ticaretin avantajları ve dezavantajları, E-İş – E-Ticaret farkı, E-Ticaret – Klasik ticaret farkları, E-Ticaretin unsurları, E-Ticaret araçları, E-Ticaretin swot analizi
|
|
|
3) |
E-ticaretin adımları, E-ticaretin sınıflandırılması, E-Ticarette Yer Alan İş Modelleri (Türleri), Pazar Yerleri
|
|
|
4) |
E-Ticaret gelir modelleri, e-ticarette Ödeme araçları – Yeni Ödeme Yöntemleri
|
|
|
5) |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, fiyatlandırma stratejileri
|
|
|
6) |
Quiz ve tartışma
|
|
|
7) |
Güvenlik ve e-ticaret, Yasal Mevzuat, Vergi Unsurları ve Temel Etik Kavramlar
|
|
|
8) |
VİZE
|
|
|
9) |
E-ticaret sitesi gerçekleştirme, e-mağaza açma, Etkili bir websitesinin temel özellikleri
|
|
|
10) |
E-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
|
|
|
11) |
E-pazarlama
E-Ticarette güncel konular
|
|
|
12) |
E-ticarette uygulama adımları
E-ticarette dikkat edilmesi gereken konular
|
|
|
13) |
e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
|
|
|
14) |
Genel değerlendirme
|
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|