Dersin Amacı: |
Çalışma ortamında insanların davranışlarını anlamak, insan kaynaklarını başarılı bir şekilde yönetebilmek için son derece önemlidir. Rekabetin hızla arttığı günümüzde başarıya ulaşmanın yolu, işletme içerisinde insan ve grup davranışlarına dayalı olarak ortaya çıkan olayları anlamaktan ve bunlar arasındaki ilişkileri daha iyi çözümlemekten geçmektedir. Bu ders içeriğindeki konular katılımcıların farkındalığını arttırıp, birlikte çalıştıkları insanların ve grupların davranışlarını daha iyi anlamalarına ve sonuçlarını kestirerek başarılı adımlar atmalarına yardımcı olacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Örgütsel davranış, birey, grup ve örgüt olmak üzere üç seviyede konuları ele almaktadır. Bu kapsamda kişilik, algı ve atfetme süreci, iş tatmini, motivasyon teorileri, iletişim, liderlik kuramları, güç ve politika, örgüt yapıları, örgütsel gelişim ve değişim, stres yönetimi, girişimcilik, performans yönetimi, kurum kültürü ve etik konularını içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Organizasyon içinde bireysel, grup ve örgüt düzeyindeki davranışları açıklar.
|
2) İş hayatı açısından önemli olan çalışan tutumlarını sıralar ve bu tutumların gerek çalışan gerekse örgüt için önemini açıklar.
|
3) Örgütsel kültür, örgütsel değişim gibi makro seviyedeki olguların önemini ve çalışan üzerindeki etkilerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Grup ve takım dinamiklerini anlar ve bu dinamikler içerisinde liderin rolünü analiz eder.
|
2) Kültürün ve kültürel değerlerin iş yapma biçimleri ve örgüt uygulamaları üzerindeki etkilerini analiz eder.
|
3) Derste öğrendiği temel kavramları gerçek iş sorunlarını çözmek için uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Motivasyon kavram ve teorilerini anlatır ve çalışanları motive etmek için kullanılabilecek araçları ve amaçlarını açıklar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi, Kişilik, Tutum, İş tatmini |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
2) |
Algılama, Atfetme Teorisi, Karar Alma, Motivasyon Teorileri |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
3) |
Örgütlerde Grup ve Takım Çalışmaları |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
Filmin İzlenmesi
|
|
4) |
İletişim |
Ders notunun okunması
Makalelerin Okunması
|
|
5) |
Liderlik ile ilgili Teoriler |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
Filmin İzlenmesi
|
|
6) |
Lider Tipleri, Girişimcilik ve Performans |
Ders notunun okunması
|
|
7) |
Örgütlerde Güç ve Politika |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Örgüt Yapısının Temelleri ve Örgüt Geliştirme |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
10) |
Örgütlerde Çatışma ve Müzakere & Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
11) |
Örgüt Kültürü |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
12) |
Örgütlerde Etik Davranış ve Yönetimi |
Ders notunun okunması
Makalelerin okunması
|
|
13) |
Örgütsel Sessizlik, Örgütsel Sinizm, Psikolojik Şiddet ve Mobbing |
Ders notunun okunması
|
|
14) |
Genel Değerlendirme/Tekrar |
-
|
|
15) |
Yılsonu Sınavı |
-
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgilere sahip olabilme. |
5 |
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlayabilme. |
5 |
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
4 |
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorunlara yaklaşım vizyonunu geliştirebilme. |
4 |
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
4 |
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme. |
4 |
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirebilme. |
4 |
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrayabilme. |
4 |
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterebilme. |
4 |
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlayabilme. |
5 |
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretebilme. |
5 |
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme. |
5 |
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
4 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
2 |
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
14 |
2 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
98 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
21 |
21 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
149 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |