DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50613METOZ-BLP0174 Mobil Uygulama Geliştirme 2 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi FATİH BİNGÜL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin temel mobil altyapıları ve teknolojileri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve modern mobil uygulama tasarlama, geliştirme araçları kullanarak gerçekleme yöntemleri konularında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrencilere mobil sistemlere giriş, mobil işletim sistemleri ve uygulama geliştirme ortamları, mobil sistemler için uygulama geliştirme teknikleri (Android Studio, AppInventor), mobil uygulama yayınlama ve dağıtma konuları sunulmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme kavramını tanır.
  2) Android platformu tarafından kullanılan temel teknolojileri anlar.
  3) Bir Android uygulama projesi yapısını tanır.
  4) Android uygulama projesi için gerekli olan araçları kullanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında mobil uygulama (Hiyerarşi dizaynı, sınıflar ve metodlar) tasarlayabilir ve gerçekleyebilir.
  2) Mobil ve hareketli cihazlar (cep telefonu, tablet) için çok yönlü iletişim kurabilen interaktif yazılımlar geliştirebilir.
  3) Android emulatörünü tanır ve kullanır.
  4) Android uygulama yaşam döngüsünü tanır.
  5) Android selection widget ları tanır ve kullanır.
  6) Tarih saat sekmeleri, dokunmatik ve tuşlu klavyeleri, fontları ve menüleri tanır ve kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) XML layoutları kullanarak kullanıcı arayüzleri tanımlar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Mobil İşletim sistemleri, Java için gerekli ortamlar, Temel Java bilgisi Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Temel Java bilgisi Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Android için gerekli ortamlar ve ortamın tanıtılması Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Görsel componentler Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Activity, Main activty, manifest.xml sınıfı Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Intent sınıfı, izinler Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Android'te Veri Saklama (Shared Preferences ve SQLite) Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) ListView, RecyclerView Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Fragment sınıfı, kullanıcı arayüz sınıfları Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Konum ve haritalar Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Konum ve haritalar Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Uygulama Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Proje Sunumları Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Yarıyıl Sonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aykut Taşdelen, 2015; Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Buğra Ayan, 2015; Appinventor İle Mobil Uygulama Android Geliştirme, Abaküs Kitap
Olcay Taner Yıldız, 2016; Android ile Mobil Programlamaya Giriş, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
A.Ethem Narman, 2016; Android Programlama, Kodlab Yayıncılık
Mehmet Ali Sıcak, 2016; Android Programlama ve Uygulama Rehberi, Level
Uğur Gelişken, 2017; Android Programlama, Kodlab Yayıncılık

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
1) Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. 4
1) Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. 2
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. 5
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. 2
2) Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. 5
2) Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir.
2) Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
3) Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir.
3) Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. 3
3) Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. 3
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur.
4) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. 1
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 1
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır.
5) Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 2
5) Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. 5
5) Web tasarımının temellerini tanımlar.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir.
6) Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. 5
6) Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) İşletim sistemlerini kurar ve yönetir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
8) Veri tabanı uygulamaları geliştirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
9) Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir.
10) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. 1

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Proje Hazırlama
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 76
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 106
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4