DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50911METOZ-ADS0021 Diş Morfolojisi 1 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi MELTEM MERAN ÇAĞLAR
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dişler ve dişlerin çevresindeki dokuların morfolojisinin tanınması
Dersin İçeriği: Ağız boşluğu, dişler ve çevresindeki dokular ile ilgili morfolojik kavramlar

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) diş morfolojisi ile bilgi sahibi olmak
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ağız Boşluğu ve Morfolojik Kavramlar Ders sunumları
2) Dişlerin Tanımı ve Dişlere Ait Morfolojik Kavramlar Ders sunumları
3) Dişlerin Tanımı ve Dişlere Ait Morfolojik Kavramlar Ders sunumları
4) Maksiller Santral, Lateral ve Kanin Ders sunumları
5) Maksiller 1. ve 2. Premolar Ders sunumları
6) Maksiller 1.,2. ve 3.Molar Ders sunumları
7) Genel Tekrar Ders sunumları
8) Ara Sınav
9) Mandibuler Santral, Lateral ve Kanin Ders sunumları
10) Mandibuler 1. ve 2. Premolar Ders sunumları
11) Mandibuler 1., 2. ve 3. Molar Ders sunumları
12) Süt Dişlerinin Morfolojisi Ders sunumları
13) Laboratuvar Uygulamaları Ders sunumları
14) Genel Tekrar
15) Genel Tekrar
16) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Uzun G.V., Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Dört Elli Diş Hekimliği, Güneş Tıp Kitabevi, 2016
2- Rickne C. Schied, Woelfel Dental Anatomi, Güneş Tıp Kitabevi, 2019
Diğer Kaynaklar: 1-Eric W. Walker.,Diş Hekimliği Anatomisi Atlası, Atlas Yayınevi,
2- Yavuzyılmaz H., Diş Morfolojisi ve Anatomisi, Gazi Kitabevi, 2013
3-Uzun G.V., Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Dört Elli Diş Hekimliği, Güneş Tıp Kitabevi, 2016
4-Ders sunumları.
5-Rickne C. Schied, Woelfel Dental Anatomi, Güneş Tıp Kitabevi, 2019

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanır.
2) Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanır
3) Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanır.
4) Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanır.
5) Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır.
6) Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanır.
7) Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
9) Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanır
11) İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır.
12) Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanır.
13) Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanır.
14) Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanır.
15) İlkyardım uygulamada yetkinlik kazanır.
16) Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Okuma
Ödev
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 1 6 6
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 76
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 108
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3