Dersin Amacı: |
Öğrencilerin mesleki uygulamalarında kullanabileceği malzemelerin kullanım alanlarını, kullanım şekillerini, malzemelerin bakımlarının nasıl yapılacağı, gözlük çerçeve üretim malzemeleri, çerçeve çeşitleri, polimer ve cam gibi farklı kimyasal yapıların özelliklerini öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Mineral ve Organik Gözlük Cam Materyalleri, Gözlük Camlarının Odak Özelliğine Göre Çeşitleri, Gözlük Camı Kaplamaları ve Yöntemleri, Sertlik, Temizlik, Ayna ve Renk Kaplaması, Güneş Camlarının Renklendirilmesi, Fotokromik ve Buhar Önleyici Kaplama, Renk Kaplama, Renkli Gözlük Camları ve Güneş Camları , Gözlük Cam Materyallerine Uygulanan Kaplamanın Önemi, Oftalmik ve Astigmatik Lensler, Gözlük Çerçeve Bölümleri ve Malzemeler, Çerçeve Üretim Malzemeleri ve Hammaddeleri, Çerçeve Üretim Şekli ve Kullanım Amacına Göre Çerçeve Çeşitleri, Yüz Yapısına Göre, Çocuklar/Yaşlılar İçin Çerçeve Seçimi ve Özel Durumlar konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlikte kullanılan optik aletleri tanır.
|
2) Gözlük çerçevesini ve lensleri oluşturan hammaddeleri tanımlar.
|
3) Gözlük ve oküler sistemlerde kullanılan camların kimyasal yapısını tanımlar.
|
4) Optik araç ve gereçlerin temizliğini sağlayan çözeltilerin özelliklerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Refraksiyon kusurlarına göre gözlük camlarının özellikleri ve kimyasal yapısı arasındaki ilişkiyi kurma becerisine sahip olur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gözlük cam materyallerinin özellikleri ile uygulanan kaplamanın önemi arasında alternatif fikirler geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Mineral ve Organik Gözlük Cam Materyalleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
2) |
Gözlük Camlarının Odak Özelliğine Göre Çeşitleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
3) |
Gözlük Camı Kaplamaları ve Yöntemleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
4) |
Sertlik, Temizlik, Ayna ve Renk Kaplaması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
5) |
Güneş Camlarının Renklendirilmesi, Fotokromik ve Buhar Önleyici Kaplama |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
6) |
Renk Kaplama, Renkli Gözlük Camları ve Güneş Camları
|
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
7) |
Gözlük Cam Materyallerine Uygulanan Kaplamanın Önemi |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Vaka Çalışması |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
10) |
Oftalmik ve Astigmatik Lensler |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
11) |
Gözlük Çerçeve Bölümleri ve Malzemeler |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
12) |
Çerçeve Üretim Malzemeleri ve Hammaddeleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
13) |
Çerçeve Üretim Şekli ve Kullanım Amacına Göre Çerçeve Çeşitleri |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
14) |
Yüz Yapısına Göre, Çocuklar/Yaşlılar İçin Çerçeve Seçimi ve Özel Durumlar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
|
1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
1) |
Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
|
2) |
Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
2 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
2) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
4 |
2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
|
3) |
Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
2 |
3) |
Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
1 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
1 |
4) |
Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
5) |
Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
5 |
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
55 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
93 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |