| Dersin Amacı: |
Optisyenlik alanında kullanılan cihazlar hakkında teorik ve uygulamalı bilginin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders; Ölçme, birimler arası geçişler, birim çevirme kategorisi, Mutlak ve bağıl ölçme, ölçme hataları, hata hesapları, ortalama değer, Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri, Gözlük camlarının gruplandırılması, diyoptri kavram, Merceklerin tanınması, fokometre ve sferometre ile tanıma, Gözlük çerçevesinin özellikleri, ölçümleri ve çeşitleri, Gözlük montajı için gerekli olan yüz ölçüleri ve ölçüm teknikleri, Gözlük çerçevelerinin ayarlarında kullanılan el aletleri tanıtılması ve ayarlama yöntemleri,Fotoselli el taşları, el taşları ile ilgili genel bilgiler, Transpoze ve reçete konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlikte kullanılan optik cihazlar ve materyaller hakkında teorik bilgiyi açıklar.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optisyenlikte cam kesme, gözlük montajı, optik cihaz kullanımı gibi uygulamaları deneyimler.
|
2) Gözlük camlarını fokometre kullanarak uygulamalı olarak ölçer.
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrendiği teorik ve pratik bilgiler ışığında bağımsız bir şekilde çalışır ve sorumluluk alır.
|
2) Meslek hayatında atölyede yapacağı optik işlemler ile ilgili el becerisi kazanır.
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Ölçme, birimler arası geçişler, birim çevirme kategorisi |
Ders notları
|
|
| 2) |
Mutlak ve bağıl ölçme, ölçme hataları, hata hesapları, ortalama değer |
Ders notları
|
|
| 3) |
Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri |
Ders notları
|
|
| 4) |
Gözlük camlarının gruplandırılması |
Ders notları
|
|
| 5) |
Gözlük camlarında diyoptri kavram |
Ders notları
|
|
| 6) |
Merceklerin tanınması, fokometre ve sferometre ile tanıma |
Ders notları
|
|
| 7) |
Gözlük çerçevesinin özellikleri, ölçümleri ve çeşitleri |
Ders notları
|
|
| 8) |
Ara Sınav |
|
|
| 9) |
Gözlük montajı için gerekli olan yüz ölçüleri ve ölçüm teknikleri |
Ders notları
|
|
| 10) |
Gözlük çerçevelerinin ayarlarında kullanılan el aletleri tanıtılması ve ayarlama yöntemleri |
Ders notları
|
|
| 11) |
Fotoselli el taşları, el taşları ile ilgili genel bilgiler |
Ders notları
|
|
| 12) |
Transpoze ve reçete |
Ders notları
|
|
| 13) |
Transpoze ve reçete |
Der notları
|
|
| 14) |
Mercek kesimi ve gözlük montajı uygulaması |
Ders notları
|
|
| 15) |
Genel tekrar |
Ders notları
|
|
| 16) |
Yarıyı Sonu Sınavı |
|
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
| 1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
| 1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
| 1) |
Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
2 |
| 1) |
Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
3 |
| 1) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
1 |
| 2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
| 2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
| 2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
| 2) |
Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
3 |
| 2) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
5 |
| 2) |
Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
| 3) |
Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
3 |
| 3) |
Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
3 |
| 3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
| 3) |
Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
2 |
| 3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
|
| 3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
| 4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
| 4) |
Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
3 |
| 4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
| 4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
| 4) |
Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
4 |
| 5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
| 5) |
Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
| 5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
| 5) |
Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
5 |
| 6) |
Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
5 |
| 6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
| 7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
| 7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
| 8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
| 9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
16 |
2 |
32 |
| Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sunum / Seminer |
0 |
5 |
0 |
| Proje |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
1 |
10 |
10 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
| Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
120 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |