Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) SAĞLIK, RAHATSIZLIK VE HASTALIK KAVRAMLARINI BİLİR
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) sağlık hizmetleriyle alakalı mevzuatları bilir
|
2) sağlık sektöründe Türkiye'nin yeri hakkında yorum yapabilir.
|
3) sağlık sektöründe meydana gelen gelişmeleri ve bu gelişmelerin ekonomiye katkısı hakkında bilgi sahibidir.
|
4) sağlık alanında ki son zamanda meydana gelen gelişmeleri takip eder
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri |
ders notu
|
|
2) |
Sağlık ekonomisi |
|
|
3) |
sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörler |
ders notu
|
|
4) |
Sağlık sektöründe devletin ve pazarın rolü
kısa sınav |
|
|
5) |
Sağlık hizmetleriyle ilgili mevzuat |
ders notu
|
|
6) |
Alanla ilgili sağlıkta güncel gelişmeler I Öğrenci Sunumu
|
ders notu
|
|
7) |
Alanla ilgili sağlıkta güncel gelişmeler Öğrenci Sunumu II |
ders notu
|
|
8) |
ara sınav |
|
|
9) |
Sağlığın geliştirilmesi |
ders notu
|
|
10) |
Sağlığın geliştirilmesi |
ders notu
|
|
11) |
sağlık sektöründe yaşanan gelişmeler 1
kısa sınav |
ders notu
|
|
12) |
sağlık sektöründe yaşanan gelişmeler 2 |
ders notu
|
|
13) |
sağlık sektöründe yaşanan gelişmeler 3 |
ders notu
|
|
14) |
sağlık sektöründe yaşanan gelişmeler 4 |
ders notu
|
|
15) |
yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
1) |
gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
1) |
kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
2 |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
1) |
diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
2) |
işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
2) |
Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
3 |
2) |
işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
2) |
sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
3) |
işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
3) |
işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
4) |
işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
5) |
meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
6) |
işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
7) |
kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
8) |
işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
2 |
10) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
4 |