Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarını öğrenir.
|
2) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çeşitleri ve yöntemlerini öğrenir.
|
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon arasındaki farkı bilir.
|
4) Enfeksiyon hastalıkları ile ilgili kavramları bilir.
|
5) Enfesiyon hastalıkları ve bulaşma yollarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Enfeksiyon Hastalıkları ile İlgili Kavramlar |
Sunum
|
|
2) |
Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar |
Sunum
|
|
3) |
Kan Yoluyla Bulaşan Hastalıklar |
Sunum
|
|
4) |
Fekal-Oral Yolla Bulaşan Hastalıklar |
Sunum
|
|
5) |
Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar |
Sunum
|
|
6) |
Enfeksiyondan Korunma Yöntemleri |
Sunum
|
|
7) |
Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon Kavramları ve Merkezi Sterilizasyon Ünitesi |
Sunum
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Dezenfeksiyon, Kimyasal Solüsyonlar ve Dezenfeksiyon Uygulamaları |
Sunum
|
|
10) |
Antiseptikler |
Sunum
|
|
11) |
Dekontaminasyon |
Sunum
|
|
12) |
Sterilizasyon Yöntemleri |
Sunum
|
|
13) |
Sterilizasyon Basamaklarının İzlenmesi |
Sunum
|
|
14) |
Paketleme, Steril Malzemelerin Depolanması ve Raf Ömrü |
Sunum
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Olay anında hızlı, seri, soğukkanlı ve doğru karar verir. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
1) |
Acil yardım durumlarında olay yerine en kısa sürede ulaşarak, durumu değerlendirir, gerekli durumlarda ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde hastanın acil servise naklini sağlar. |
|
1) |
Acil bakıma yönelik temel bilgi ve birikime sahip olur. |
|
1) |
Hastane öncesi acil bakımda sorumluluk alır. |
|
2) |
Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olur |
|
2) |
Acil durumda hasta değerlendirme kapasitesine sahiptir. |
2 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
2) |
Felaket durumlarında ve Acil Serviste bakım önceliğini belirlemek için triyaj uygular. |
|
2) |
Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilir |
|
3) |
Ambulans sürücüsü olarak görev alır |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde planlar, yönetir ve uygular. |
|
3) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Acil sağlık hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
55 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
117 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |