Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak.
|
2) Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak.
|
3) Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek.
|
4) Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama Çevresini Analiz Etme |
|
|
2) |
Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımı, Değeri ve İlişkileri Geliştirmek için İşbirliği |
|
|
3) |
Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılım Yaratmak
|
|
|
4) |
Müşteri Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratmak
|
|
|
5) |
Müşteri Bilgilerini Almak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
|
|
|
6) |
Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
|
|
|
7) |
ARA SINAV |
|
|
7) |
İş Pazarları ve İş Alıcı Davranışı
|
|
|
9) |
Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
|
|
|
10) |
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlama
|
|
|
11) |
Perakendecilik ve Toptancılık
|
|
|
12) |
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
|
|
|
13) |
Rekabet Avantajı Yaratma
|
|
|
14) |
Küresel Pazar
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007Pazarlama İlkeleri, Ercan Gegez, Beta Yayınları, İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. |
2 |
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. |
3 |
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
4 |
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 |
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
4 |
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirir. |
3 |
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. |
4 |
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
4 |
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
4 |
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
4 |
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
5 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
5 |
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
4.3 Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
4 |
|
4.4 Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
3 |
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
115 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
157 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |