DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70414METOS-MIS0082 | Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri | 0 | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders II |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Pazarlama yönetimi ve stratejileri dersinde ulaşılması arzu edilen en yakın spesifik amaç; günümüzün rekabetçi dünyasında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Böylece öğrencilerin edindikleri bu bilgileri, iş hayatında nasıl kullanabilecekleri ve bu bilgilerle neler yapabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama kavramlarını tanıma, Pazar çeşitleri ve çevresel faktörlerini öğrenme, Pazarlama Karması unsurları olan 4p Stratejilerini anlama, değişen Pazar ortamlarının tüketici davranışlarını anlama ve yeniliklerin pazarlama faaliyetlerine etkisini anlamadır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak. |
||
2) Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak. |
||
3) Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek. |
||
4) Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Pazarlama Çevresini Analiz Etme | ||
2) | Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımı, Değeri ve İlişkileri Geliştirmek için İşbirliği | ||
3) | Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılım Yaratmak | ||
4) | Müşteri Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratmak | ||
5) | Müşteri Bilgilerini Almak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme | ||
6) | Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı | ||
7) | ARA SINAV | ||
7) | İş Pazarları ve İş Alıcı Davranışı | ||
9) | Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama | ||
10) | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlama | ||
11) | Perakendecilik ve Toptancılık | ||
12) | Reklamcılık ve Halkla İlişkiler | ||
13) | Rekabet Avantajı Yaratma | ||
14) | Küresel Pazar |
Ders Notları / Kitaplar: | azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008 Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006 Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010 Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007Pazarlama İlkeleri, Ercan Gegez, Beta Yayınları, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008 Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006 Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014 Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010 Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. | |
2) | İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. | |
3) | Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. | |
4) | Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. | |
5) | İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder. | |
6) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. | |
8) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Okuma | |
Ödev | |
Beyin Fırtınası |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 115 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 157 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |