ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414METOS-MIS0082 Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri 0 Güz
3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders II
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama yönetimi ve stratejileri dersinde ulaşılması arzu edilen en yakın spesifik amaç; günümüzün rekabetçi dünyasında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Böylece öğrencilerin edindikleri bu bilgileri, iş hayatında nasıl kullanabilecekleri ve bu bilgilerle neler yapabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Pazarlama kavramlarını tanıma, Pazar çeşitleri ve çevresel faktörlerini öğrenme, Pazarlama Karması unsurları olan 4p Stratejilerini anlama, değişen Pazar ortamlarının tüketici davranışlarını anlama ve yeniliklerin pazarlama faaliyetlerine etkisini anlamadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak.
  2) Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiğince analitik bir yaklaşımla ele almak.
  3) Pazarlama ve diğer işletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluşturabilecek ana konuları incelemek.
  4) Çağdaş pazarlama yönetimi ve iş dünyası uygulamaları ile kişilerarası iletişim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pazarlama Çevresini Analiz Etme
2) Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımı, Değeri ve İlişkileri Geliştirmek için İşbirliği
3) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılım Yaratmak
4) Müşteri Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratmak
5) Müşteri Bilgilerini Almak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
6) Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
7) ARA SINAV
7) İş Pazarları ve İş Alıcı Davranışı
9) Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
10) Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sağlama
11) Perakendecilik ve Toptancılık
12) Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
13) Rekabet Avantajı Yaratma
14) Küresel Pazar
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007Pazarlama İlkeleri, Ercan Gegez, Beta Yayınları, İstanbul
Diğer Kaynaklar: azarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2006
Pazarlama Yönetimi A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayın, 2014
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong, Prentice Hall, 2010
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol, Nobel 2007

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir.
3) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir.
4) Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir.
5) İşletmecilik alanındaki güncel bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla inceleyerek alana katkı sağlayacak bir tez yazma becerisini elde eder.
6) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
7) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir.
8) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 35.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 15 30
Ara Sınavlar 1 35 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 157
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6