Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve örgütsel iletişim konusunda teorik bilgi sahibi olacaktır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler teorik bilgileri uygulamada kullanma yetkinliği kazanacaktır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel iletişimin çalışma yaşamındaki önemini kavrayabileceklerdir.
|
2) Örgütsel iletişimde kullanılan yöntem ve araçları tanıyabilir, uygulayabilirler.
|
3) Uygulamalar ve örneklerle birlikte konuları analiz etme becerisine sahip olur
|
4) Örgütsel iletişimde meydana gelen bozuklukların ve engellerin tanımlanması ve çözümlenmesinde rol alabilirler.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
*Çiğdem Kağıtçıbaşı, Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, 2004.
*Nuray Sakallı Uğurlu, Sosyal Etkiler, İmge Kitabevi, 2016
*Haluk GÜRGEN, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, 1997
* Zeyyad SABUNCUOĞLU, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları,2009
*James HORTON, Integrating Corporate Communication,Quorum Books, 1995
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof. Dr. Aysel Aziz ve Prof. Dr. Ülkü Dicle, Örgütsel İletişim
Robbins ve Judge, Örgütsel davranış
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ve örgüt psikolojisinin temel kuramları, kavramları ve tarihsel gelişimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Örgütlerde bireysel, grupsal ve sistem düzeyindeki psikolojik süreçleri açıklayabilecek kuramsal altyapıyı edinme. |
|
3) |
İnsan kaynakları yönetimi, liderlik, motivasyon, örgütsel davranış ve iş sağlığı alanlarında karşılaşılan sorunları bilimsel yöntemlerle analiz etme. |
|
4) |
İş ortamında psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarını seçme, uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi geliştirme. |
|
5) |
Örgütsel sorunlara yönelik veri temelli çözüm önerileri üretir ve bu önerileri akademik veya mesleki bir çerçevede sunma. |
|
6) |
Mesleki uygulamalarda etik ilkelere uygun davranır ve psikolojik müdahale sınırlarını gözetme. |
|
7) |
Disiplinlerarası bilgi ve becerileri birleştirerek iş yaşamındaki karmaşık problemlere yaratıcı çözümler geliştirme. |
|
8) |
Bireysel ve ekip çalışmasına etkin biçimde katılır; liderlik ve iş birliği rollerini üstlenebilme. |
|
9) |
Akademik ve mesleki yaşamında sürekli öğrenmeye açık şekilde bilimsel gelişmeleri takip ederek bunları uygulamalarına entegre edebilme. |
|
10) |
Sözlü ve yazılı iletişimde açık, etkili ve profesyonel bir dil kullanarak uzmanlık bilgisini farklı hedef kitlelere aktarabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
63 |
1 |
63 |
Sunum / Seminer |
21 |
1 |
21 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
21 |
1 |
21 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
147 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
151 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |