DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| 70313METOZ-IOP0011 | Örgütsel İletişim | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü: | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
| Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Doçent Dr. ELİF BİLGİNOĞLU |
| Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi EDA YILMAZER |
| Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
| Dersin Amacı: | Bu ders ile örgütsel iletişimin örgütün devamlılığı ve başarısı için öneminin ortaya konması ve örgütlerde karşılaşılan iletişim kaynaklı sorunların teşhisi ve çözümlenmesi konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: | İletişim kavramı ve süreci, etkili iletişim ve tutum değiştirme süreci, örgüt/ örgütsel iletişim kavram ve amaçları, örgütlerde iletişim biçim ve araçları, örgütsel çatışma, örgütlerde ses davranışı, örgütsel sessizlik, örgütsel iletişim ve liderlik |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve örgütsel iletişim konusunda teorik bilgi sahibi olacaktır. |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Öğrenciler teorik bilgileri uygulamada kullanma yetkinliği kazanacaktır.
|
||
| Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Örgütsel iletişimin çalışma yaşamındaki önemini kavrayabileceklerdir. |
||
|
2) Örgütsel iletişimde kullanılan yöntem ve araçları tanıyabilir, uygulayabilirler. |
||
|
3) Uygulamalar ve örneklerle birlikte konuları analiz etme becerisine sahip olur |
||
|
4) Örgütsel iletişimde meydana gelen bozuklukların ve engellerin tanımlanması ve çözümlenmesinde rol alabilirler. |
||
| Hafta | Konu | ||
| Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
| 1) | İletişim kavram ve süreci | ||
| 2) | İletişim türleri ve şekilleri | ||
| 3) | Etkili iletişim | ||
| 4) | Tutum değiştirme süreci | ||
| 5) | Çalışma hayatında iletişim | ||
| 6) | Örgütsel iletişim türleri ve şekilleri | ||
| 7) | Örgütsel iletişim türleri ve şekilleri | ||
| 8) | Vize | ||
| 9) | Örgütsel iletişim bozuklukları | ||
| 10) | Örgütlerde ses davranışı | ||
| 11) | Örgütsel sessizlik | ||
| 12) | Örgütsel iletişim ve çatışma | ||
| 13) | Liderlik ve iletişim | ||
| 14) | Öğrenci sunumları | ||
| 15) | Öğrenci sunumları | ||
| 16) | Final | ||
| Ders Notları / Kitaplar: | *Çiğdem Kağıtçıbaşı, Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, 2004. *Nuray Sakallı Uğurlu, Sosyal Etkiler, İmge Kitabevi, 2016 *Haluk GÜRGEN, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, 1997 * Zeyyad SABUNCUOĞLU, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları,2009 *James HORTON, Integrating Corporate Communication,Quorum Books, 1995 |
| Diğer Kaynaklar: | Prof. Dr. Aysel Aziz ve Prof. Dr. Ülkü Dicle, Örgütsel İletişim Robbins ve Judge, Örgütsel davranış |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
| 1) | İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir. | |
| 2) | Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir. | |
| 3) | İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir. | |
| 4) | Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır. | |
| 5) | Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir. | |
| 6) | Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar. | |
| 7) | İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir. | |
| 8) | Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir. | |
| 9) | Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir. | |
| 10) | Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
| Anlatım | |
| Tartışma | |
| Vaka Çalışması | |
| Okuma | |
| Ödev | |
| Beyin Fırtınası | |
| Soru Cevap | |
| Bireysel ve Grup Çalışması |
| Ara Sınav | |
| Sunum | |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | |
| Kısa Sınav |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Kısa Sınavlar | 2 | % 15.00 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
| Derse Aktif Katılım | 1 | % 5.00 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 63 | 1 | 63 |
| Sunum / Seminer | 21 | 1 | 21 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 21 | 1 | 21 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 147 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 151 | ||
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 | ||