Dersin Amacı: |
Günümüzde dördüncü endüstriyel devrim olarak da nitelendirilen dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve dijital teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir. Tetikleyici teknolojik araçlar ne olursa olsun endüstriyel dönüşümlerin temel amacı kaynak etkinliği ve verimliliği arttırmak, şirketlerin rekabet gücünü daha üst seviyeye taşımaktır. Yaşadığımız bu dönüşümün diğerlerinden farkı, sadece temel iş süreçlerinde değişimi sağlamakla kalmayıp, akıllı ve bağlantılı ürün kavramlarını ortaya çıkarıp gelir yaratıcı, hizmet temelli yeni iş modellerini iş dünyasına sunmasıdır. Bu dersin amacı endüstri 4.0 tasarım ilkelerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek, endüstri 4.0’ın temel yapı taşlarını oluşturan otonom robotlar, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, nesnelerin interneti (IoT), bulut bilişim ve siber güvenlik gibi teknolojilerini anlatmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Endüstrinin gelişimi ile endüstri 4.0 ve bileşenleri; akıllı fabrikalar, karanlık fabrikalar ile karanlık üretim; büyük veri, bulut bilişim, otonom robotlar; artırılmış gerçeklik, simülasyon, siber güvenlik, nesnelerin interneti (IoT), katmanlı üretim ve 3B yazıcılar, yapay zeka ve makine öğrenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir |
|
1) |
Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir |
|
1) |
Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler |
|
2) |
Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir |
|
2) |
Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır |
|
2) |
Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır |
|
2) |
Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir |
|
2) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir |
|
3) |
Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir |
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar |
|
3) |
Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir |
|
4) |
İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar |
|
5) |
Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
30 |
30 |
Ödevler |
1 |
7 |
7 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
79 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
129 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |