DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60031YETOS-GIR2044 | Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme | 0 | Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLAY ÖZER PELVANOĞLU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, profesyonel iş hayatında ve günlük yaşamda yeni norm ve ürünler geliştirmede yaratıcı ve eleştirel düşünmenin rolünü kavratmaktır. Sorunları çözmek, iş verimliliğini arttırmak ve mevcut yaklaşımlara, çalışma ortamına ve üretim yollarına yeni bakış açıları kazandırmak için yaratıcı ve eleştirel düşünme tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Yaratıcılık nedir, nasıl geliştirilir? Yaratıcılığı etkileyen faktörler. Yaratıcılığa kuramsal yaklaşımlar. Yaratıcı sorun çözme. İş hayatında Yaratıcılık. İş ortamında yenilik yanlısı bir kültür oluşturmak. Yaratıcı ürün tasarımı. Yaratıcı düşünme teknikleri. Eleştirel düşünme ve mantık. Mantık hataları: Safsatalar. Eleştirel düşünme teknikleri. Marksist eleştiri. Feminist eleştiri. Eko-eleştiri. Kültür ve toplum eleştirisi. |
Öğrenciler www.online.beykoz.edu.tr adresindeki ders panelinden ders içeriklerini okumak ve dinlemekle yükümlüdür. Canlı derslere katılmak zorunludur. Ders için önerilmiş kitaplar, internet sayfaları, takip edilecek youtube kanalları olacaktır. Öğrenciler bütün bu kaynaklardaki bilgiden sorumludur. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, yaratıcılık kavramını tanımlayabilir, bu konudaki kuramsal yaklaşımları bilirler. |
||
2) Öğrenciler, günlük yaşamda ve iş hayatında karşılaştırdıkları sorunların nedenlerini analiz etmeyi ve bu sorunları çözmek için, yaratıcı sorun çözme tekniklerini kullanmayı öğrenirler. |
||
3) Öğrenciler, kendilerinin ve toplumun hayat standartlarını yükseltmek için, mevcut normları sorgulamayı, kuralları, yöntemleri, söylemleri, kültürü ve toplumu, işlevini yitirmiş ve etiğe uygun olmayan yanları bağlamında eleştirmeyi öğrenirler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, çevrelerindeki insanları gözlemleyerek onların sorunlarını saptar ve bu sorunları giderecek yaratıcı ürünler tasarlamayı denerler. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, iş hayatında yenilik yanlısı bir kültür olmasının önemini, yaratıcılığın desteklenmesi ve ARGE çalışmalarına yatırım yapılmasının kazanımlarını bilirler. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Yaratıcılık nedir, nasıl geliştirilir? | ||
2) | Yaratıcılığı etkileyen faktörler | ||
3) | Yaratıcılığa Kuramsal Yaklaşımlar | ||
4) | Yaratıcı Sorun Çözme Yöntemleri | ||
5) | İş Hayatında Yaratıcılık | ||
6) | İş Ortamında Yenilik Yanlısı Bir Kültür Oluşturmak | ||
7) | Yaratıcı Ürün Tasarımı | ||
8) | Yaratıcı Düşünme Teknikleri I | ||
9) | Yaratıcı Düşünme Teknikleri I | ||
10) | Eleştirel Düşünme İçin Mantık: Genel Kavramlar | ||
11) | Eleştiri İçin Mantık: Safsatalar | ||
12) | Marksist Eleştiri | ||
13) | Feminist Eleştiri | ||
14) | Eko-Eleştiri | ||
15) | Kültür ve Toplum Eleştirisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. | |
4) | Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. | |
5) | Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. | |
7) | Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. | |
10) | Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. | |
11) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. | |
12) | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. | |
13) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
14) | Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. | |
15) | Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 72 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |