Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kelime işlem programında (Microsoft Word) metin, resim, tablo içeren belge hazırlar ve bu belgeyi ihtiyacına uygun biçimde düzenler.
|
2) Microsoft Powerpoint programı aracılığıyla etkili sunum yapma tekniklerini uygular.
|
3) Hesap tablosu (Microsoft Excel) programında belge hazırlar, EXCEL programında yer alan işlevleri kullanabilir, grafiksel gösterim ve veri analizi yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
(Oryantasyon)
Bilgi Teknolojileri temel kavramları
Microsoft Office – Word’e Giriş
• Word Arayüzü Tanıtımı
• Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Kullanmak
• Belge Görünüm Modları ile Çalışmak
• Yeni Belge Açmak
|
Ders notları
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Paragraf Ayarlarını Düzenlemek
• Kenarlıklar ve Gölgelendirme Seçeneklerini Düzenlemek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırma Eklemek
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Microsoft Office Word– Metin Biçimlendirme İşlemleri
• Metni Sütunlara Bölmek
• Başlangıcı Büyütmek
• Büyük/Küçük Harf Değiştir
• Metin Bulmak ve Değiştirmek
• Tarih ve Saat Eklemek
• Sayfa Numarası Eklemek
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Microsoft Office Word - Tablolarla Çalışmak - İleri Düzey Word Araçlarını Kullanmak
• Tablo Oluşturmak
• Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tabloya Stil Uygulamak
• Tabloyu Metne Dönüştürmek
• Sayfa Sonu Eklemek
• Bölüm Sonu Eklemek
• Metne Köprü Eklemek
• Metne Açıklama Eklemek
• Dipnot Eklemek
• Kaynakça Oluşturmak
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Microsoft Office Excel- Veri Girişi/ Hücre ve Tablo Biçimlendirme
• Arayüzün Tanıtımı
• Veri Girişi
• Taşıma ve Kopyalama
• Açıklama Ekleme
• Hücre Biçimlendirme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• Koşullu Biçimlendirme
• Formül Girişi
• Matematiksel Fonksiyonlar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Microsoft Office Excel- Fonksiyonlar ve Hesaplamalar
• İstatistiksel Fonksiyonlar
• Metinsel Fonksiyonlar
• Sıralama, Filtreleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
Yoktur.
|
Yoktur |
9) |
Microsoft Office Excel- Veri İşlemleri
• Pivot Table (Özet Tablo) – Pivot Chart (Özet Grafik)
• Veri Doğrulama
• Yinelenen Verileri Kaldırmak |
Yoktur.
|
Yoktur |
10) |
Microsoft Office Excel- Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları/ Görünüm Özellikleri
• Kâğıt Boyutu Seçimi
• Kenar Boşluklarını Ayarlamak
• Dikey/Yatay Sayfa Kullanımı
• Üstbilgi/Altbilgi Ayarları
• Sayfa Sonu İşlemleri
• Yazdırma Seçenekleri
• Görünüm Ayarları
|
Yoktur.
|
Yoktur |
11) |
Microsoft Office -Powerpoint’e Giriş/ Yeni Sunu Oluşturma
• Arayüzün Tanıtımı
• Sunu ve Slayt Kavramları
• Belge Görünüm Modları
• Şablon Kullanarak Sunu Yaratmak
• Metin Eklemek ve Düzenlemek
• Kaydetme Seçenekleri
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Yapısı ve Metin Bazlı Bileşenler ile Çalışmak
• Tasarım Teması Seçimi Yapmak
• Slayt Düzeni Seçmek
• Metin Kutuları ile Çalışmak
• Metin Biçimlendirmek
• Madde İşaretleri ve Numaralandırmayı Kullanmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
12) |
Microsoft Office Powerpoint- Slayt Düzenlemeleri
• Slayt Düzenlerini Değiştirmek
• Slaytları Kopyalama ve Silmek
• Slaytları Gizleme ve Görüntülemek
• Slayt Geçiş Efektleri Eklemek
• Diğer Sunumlardan Slaytlar Eklemek
• Bul ve Değiştir Aracını Kullanmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
13) |
Microsoft Office Powerpoint- Resimler, Tablolar, Grafikler ile Çalışmak
• Slaytlara Resim Eklemek
• Nesneleri Gruplandırmak
• Tablo Eklemek
• Tablo Tasarımını Düzenlemek
• Hücre, Satır, Sütun Eklemek ve Silmek
• Tablolarda Metin Hizalamak
• Grafik Eklemek
• Grafiği Biçimlendirmek ve Yeniden Boyutlandırmak
|
Yoktur.
|
Yoktur |
14) |
Microsoft Office Powerpoint- Animasyonlar
• Animasyon Sekmesini Kullanmak
• Giriş ve Çıkış Animasyonları Eklemek
• Vurgu Eklemek
• Hareket Yollarını Kullanmak
• Animasyon Efektlerini Düzenlemek
• Kayıtlı Şablonları Kullanmak
• Asıl Slayt ile Çalışmak
|
Yoktur
|
Yoktur |
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistem Temelleri: Raylı sistemlerin temel bileşenlerini (altyapı, üstyapı, araçlar, sinyalizasyon, enerji sistemleri vb.) tanımlayabilir ve bu bileşenlerin farklı raylı taşıma türlerindeki (metro, tramvay, banliyö, yük treni vb.) işlevlerini açıklayabilir. |
|
2) |
İşletme Süreçleri: Raylı sistemlerde yolcu ve yük taşımacılığı operasyonlarının temel aşamalarını (planlama, hareket, takip, teslimat vb.) uygulayabilir ve bu süreçlerde kullanılan temel kavramları açıklayabilir |
|
3) |
Trafik Yönetimi: Raylı sistemlerde trafik akışının nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini açıklayabilir, farklı trafik kontrol sistemlerinin temel prensiplerini ve önemini değerlendirebilir |
|
4) |
Raylı sistemlerde emniyet ve güvenliğin sağlanmasına yönelik temel prosedürleri ve standartları uygulayabilir ve bu konudaki riskleri değerlendirerek önleyici tedbirler önerebilir. |
|
5) |
Raylı sistemlerde lojistik süreçlerin (depolama, stok yönetimi, gümrük işlemleri, forwarding vb.) temel prensiplerini açıklayabilir ve farklı taşıma modları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
|
6) |
Raylı sistem işletmelerinin ekonomik ve işletmesel temel kavramlarını (maliyet, gelir, verimlilik, yönetim fonksiyonları vb.) açıklayabilir ve sektördeki ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir |
|
7) |
Müşteri İlişkileri: Raylı sistemlerde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik temel yaklaşımları uygulayabilir ve farklı müşteri gruplarıyla etkili iletişim kurabilir. |
|
8) |
Raylı sistemlerde kullanılan temel bilgi teknolojilerini (yönetim bilgi sistemleri, operasyonel yazılımlar vb.) kullanabilir ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
9) |
Raylı sistem işletmeciliği nde karşılaşılabilecek olası sorunları (gecikmeler, arızalar vb.) tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir |
|
10) |
Farklı disiplinlerden ve görevlerden paydaşlarla (teknik personel, yöneticiler, yolcular vb.) etkin bir şekilde iletişim kurabilir ve ekip çalışmalarına uyum sağlayabilir. |
|
11) |
Raylı sistem işletmeciliği alanında mesleki etik ilkelere uygun davranır, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|
12) |
Raylı sistemler alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip ederek öğrenme ihtiyacının farkındadır ve mesleki gelişimine yönelik çaba gösterir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
82 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |