Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenciler, mevcut 3 boyutlu mekanları, 2 boyutlu bir ortamda tekrar görselleştirebilir, bilgisayar ortamında modelleme yapabilir ve bu sanal mekanı 3 boyutlu görseller halinde sunabilir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, 3ds Max tanımı, program arayüzü, çalışma alanı ve viewportlar, kısayollar, X-Y-Z koordinat düzlemleri, 3 boyutlu mekanın görsel analizi, 3 boyutlu mekanın 2 boyutta görselleştirilmesi, 3 boyutlu mekanın 3ds Max kullanılarak 2 boyutta temsil edilmesi, 3ds MAx programının komutları ile verilen sahnede katı modelleme yapmak, sahneyi ışıklandırma, render ve kaplama eğitimi konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 3ds Max programının içeriğini kavrar ve kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 3 boyutlu bir mekana bakarak, mekanı en iyi anlatan şekilde bu 3 boyutlu görüntüyü 2 boyutlu hale getirip tasarımında kullanabilir. (Mekanın en iyi noktasından fotoğraf çekebilir.)
|
2) Fotoğraf çekme sırasında farklı perspektifler ve derinlikler kullanarak 2 boyutlu görseli modelleyebilir.
|
3) 3D Max Programı ile 3 boyutlu katı modelleme yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 2 boyutlu fotoğraf kadrajında iletilecek mesaja göre 3 boyutlu modelleme sürecini ve tasarımını yönlendirme sürecini organize edebilir ve gerçekleştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
3 boyutlu mekanın görsel algılaması, 2 boyutlu fotoğrafta 3 boyut etkisi |
|
|
2) |
Bir önceki hafta çekilmiş fotoğrafların tartışılan konular üzerinden tekrar çekilmesi, yeni fotoğraf üzerinde 3 boyutlu etki |
|
|
3) |
İç içe kadraj alma |
|
|
4) |
İç içe çerçevelerin mekan tanımlarının yapılması |
|
|
5) |
3ds Max Programını Kullanma |
|
|
6) |
Katı Modelleme |
|
|
7) |
Katı Modelleme |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Compound objects paneli, 3 boyutlu katı modelleme teknikleri |
|
|
10) |
2 boyutlu nesne oluşturma, 2 boyutlu nesnelerin 3 boyutluya dönüşümü |
|
|
11) |
Fotoğraf (2 boyutlu mekan temsili) ve modellemenin (3 boyutlu mekanın) bir araya getirilmesi |
|
|
12) |
Modellenen dış kabuğun iç mekanının modellenmesi |
|
|
13) |
Mekanda bulunan donatıların modellenmesi |
|
|
14) |
Mekanda bulunan donatıların modellenmesi |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
|
2) |
İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. |
1 |
3) |
Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
|
4) |
Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme. |
|
5) |
Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. |
1 |
6) |
Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. |
1 |
7) |
Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme. |
|
8) |
İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme. |
|
9) |
Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme. |
|
10) |
İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme. |
|
11) |
Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme. |
|
12) |
Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme. |
|
13) |
Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
106 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |