Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenciler, mevcut 3 boyutlu mekanları, 2 boyutlu bir ortamda tekrar görselleştirebilir, bilgisayar ortamında modelleme yapabilir ve bu sanal mekanı 3 boyutlu görseller halinde sunabilir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, 3ds Max tanımı, program arayüzü, çalışma alanı ve viewportlar, kısayollar, X-Y-Z koordinat düzlemleri, 3 boyutlu mekanın görsel analizi, 3 boyutlu mekanın 2 boyutta görselleştirilmesi, 3 boyutlu mekanın 3ds Max kullanılarak 2 boyutta temsil edilmesi, 3ds MAx programının komutları ile verilen sahnede katı modelleme yapmak, sahneyi ışıklandırma, render ve kaplama eğitimi konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 3ds Max programının içeriğini kavrar ve kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 3 boyutlu bir mekana bakarak, mekanı en iyi anlatan şekilde bu 3 boyutlu görüntüyü 2 boyutlu hale getirip tasarımında kullanabilir. (Mekanın en iyi noktasından fotoğraf çekebilir.)
|
2) Fotoğraf çekme sırasında farklı perspektifler ve derinlikler kullanarak 2 boyutlu görseli modelleyebilir.
|
3) 3D Max Programı ile 3 boyutlu katı modelleme yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 2 boyutlu fotoğraf kadrajında iletilecek mesaja göre 3 boyutlu modelleme sürecini ve tasarımını yönlendirme sürecini organize edebilir ve gerçekleştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
3 boyutlu mekanın görsel algılaması, 2 boyutlu fotoğrafta 3 boyut etkisi |
|
|
2) |
Bir önceki hafta çekilmiş fotoğrafların tartışılan konular üzerinden tekrar çekilmesi, yeni fotoğraf üzerinde 3 boyutlu etki |
|
|
3) |
İç içe kadraj alma |
|
|
4) |
İç içe çerçevelerin mekan tanımlarının yapılması |
|
|
5) |
3ds Max Programını Kullanma |
|
|
6) |
Katı Modelleme |
|
|
7) |
Katı Modelleme |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Compound objects paneli, 3 boyutlu katı modelleme teknikleri |
|
|
10) |
2 boyutlu nesne oluşturma, 2 boyutlu nesnelerin 3 boyutluya dönüşümü |
|
|
11) |
Fotoğraf (2 boyutlu mekan temsili) ve modellemenin (3 boyutlu mekanın) bir araya getirilmesi |
|
|
12) |
Modellenen dış kabuğun iç mekanının modellenmesi |
|
|
13) |
Mekanda bulunan donatıların modellenmesi |
|
|
14) |
Mekanda bulunan donatıların modellenmesi |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
1 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
1 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
1 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
1 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
1 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
1 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
1 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
4 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
4 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
5 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
5 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
2 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
5 |
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
5 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
3 |
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
1 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
4 |