Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler hikaye, film ve animasyon çözümlemesine yönelik temel yaklaşımları tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler karşılaştıkları animasyon eserlerini değerlendirme becerisi kazanır ve kullanır.
|
2) Öğrenciler, analiz konusundaki bilgi ve deneyimini yeni animasyon tasarımları oluşturmada kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ders içerisinde not tutarak, sonrasında araştırma yaparak bağımsız çalışabilme, öğrenme yetkinliği kazanır.
|
2) Öğrenciler eser analizi, değerlendirmesi ve yaratımı konularında alana özgü yetkinlik kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş. Animasyon çözümlemesi nedir? |
|
|
2) |
Animasyonda çizgi ve renk I |
|
|
3) |
Animasyonda çizgi ve renk II |
|
|
4) |
Karakter ve mekan tasarımı I |
|
|
5) |
Karakter ve mekan tasarımı II |
|
|
6) |
Animasyon tür ve teknikleri I |
|
|
7) |
Animasyon tür ve teknikleri II |
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Hikaye çözümlemesi I |
|
|
10) |
Hikaye çözümlemesi II |
|
|
11) |
Film çözümlemesine genel yaklaşımlar |
|
|
12) |
Film çözümlemesi ve sinematografi |
|
|
13) |
Animasyonda hareket analizi I |
|
|
14) |
Animasyonda hareket analizi II |
|
|
15) |
Final haftası. |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Özden, Z. ve Ülgen, Ç. “Canlandırma Filmi Yapım Sürecinde Karakter Tasarım Aşaması.” Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 14 (2015): 23-38.
Tuğan, N. "Sinematografinin Sinemasal Anlamın Oluşturulmasında Etkisi : Prometheus Filminde Görüntü Düzenlenmesi.” Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4 (2017): 215-233.
Arslan, Y. ve Alicenap, Ç. “Laban Hareket Analizi (LMA) Yöntemi ile 3 Boyutlu Bilgisayar Animasyonu Hareket Analizi: ‘Rafadan Tayfa’ TV Serisi İncelemesi.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32 (2019): 710-733.
|
Diğer Kaynaklar: |
Wells, Paul. Understanding Animation. London and New York: Routledge, 1998.
Rall, Hannes. Animation: From Concept to Production. Boca Raton: CRC Press, 2017.
A Reader In Animation Studies. Ed. Jayne Pilling. London: John Libbey Publishing, 1997.
Animating Film Theory. Ed. Karen Beckman. Durham: Duke University Press, 2014.
Dönem boyunca gerekli görülen ekstra okumalar öğrencilerle paylaşılacaktır.
Extra readings will be provided throughout the semester when necessary.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
10 |
10 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
78 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |