Dersin Amacı: |
Animasyonda desenin temel ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanmayı ve bu alanda kavram geliştirmeyi; öğrencinin yaşadığı çevreyi, nesneleri ve sanat eserlerini resim tekniği yöntemleri, görsel perspektifle ve bu sayede yeni bir bakış açısıyla ele alması; tasarımsal düşünme metotlarını kullanıp animasyonda düşünceyi görselleştirme sorunlarına yaratıcı çözümler türetmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler bu derste üç boyutlu nesneleri iki boyutlu kağıt üzerine perspektif kurallarına uygun biçimde aktarım, oran-orantı, kompozisyon, tek kaçışlı perspektif, çift kaçışlı perspektif, açık-koyu tonlama, leke, doku, espas, ritim duygusu, Rönesans ve Barok resim tarihi gibi konular hakkında bilgi sahibi olarak, bu konular hakkında edindikleri kuramsal bilgilerini uygulamaya geçirirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Desen sanatında kullanılan materyalleri adlandırır ve terimleri açıklar.
|
2) Perspektif kurallarına uygun biçimde iç ve dış mekan, nesne ve figürleri görselleştirmenin yöntemini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uygulama alanında kullanacağı nesnelerin kübik, silindirik gibi temel formlarını saptayıp kağıt yüzey üzerinde inşa eder.
|
2) Batı Sanat Tarihi’ndeki Rönesans ve Barok dönemlerinin temel özelliklerini betimler, karşılaştırır ve farklarını ayırt eder.
|
3) Hayal dünyasında tasarladıklarını çizerek somut olarak tasvir edebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Analitik ve eleştirel düşünme becerisini geliştirip yapıtlarını kendi cümleleriyle ifade edebilir.
|
2) Oran-orantı, kompozisyon, ritim, açık-koyun tonlama, ışık-gölge gibi uygulamalı temel bilgiler vasıtasıyla ideal estetiği tanır, edindiği yeni görsel bakış açısıyla kendi çalışmalarını ve çevresini sorgular.
|
3) Mesleki çalışmalarında, edindiği yöntembilimiyle ömür boyu öğrenme ve üretme disiplinini formüle eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin içeriğinin, öğrenciden beklentilerin ve ders çıktılarının açıklanması. Kullanılacak araç-gereçlerin tanıtımı. |
|
|
2) |
Desenin temelleri: serbest el çizimi ile gördüğünü analiz etme, kağıda aktarma egzersizleri. |
Çizim malzemeleri
|
|
3) |
3 boyutlu görme: aynı nesnenin farklı açılardan çizilmesi. |
Çizim malzemeleri
|
|
4) |
Kütle ve hacim üzerine analizler 01: farklı malzemeden yapılmış objelerin yapısal özelliklerini görme, kağıda aktarabilme (örn: kırışık kağıt, kırılmış karton, drapeli kumaş, plastik, vb.) |
Çizim malzemeleri
|
|
5) |
Kütle ve hacim üzerine analizler 02: farklı araç-gereçlerin (kurşun kalem, mürekkep, markör, suluboya vb. deneyimlenmesi) |
Çizim malzemeleri
|
|
6) |
Kompozisyona giriş: Sınırlandırılmış alan üzerinde görsel öğelerin düzenlenmesi üzerine egzersizler. |
Çizim malzemeleri
|
|
7) |
Vize için ön çalışma |
Çizim malzemeleri
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Hareket 01: Organik ve inorganik anatomi ve fizik ilişkisi: İnorganik anatomi. |
Çizim malzemeleri
|
|
10) |
Hareket 02: Organik anatomi. |
Çizim malzemeleri
|
|
11) |
Zaman ve Harekete giriş: Objeler nasıl hareket eder?
(örn: Kağıt yere nasıl düşer? Bir top nasıl seker? Naylon torba havada nasıl süzülür? Bir yaprak dalından nasıl düşer?) |
Çizim malzemeleri
|
|
12) |
Zaman ve Hareket egzersizleri. |
Çizim malzemeleri
|
|
13) |
Final ödevi için ön hazırlık. |
Çizim malzemeleri
|
|
14) |
Genel değerlendirme. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
1 |
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
2 |
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
3 |
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
2 |
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
1 |
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
1 |
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
1 |
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
1 |
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
4 |
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
1 |
4 |
4 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
20 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |